به گزارش پارس به نقل از تسنیم نیمار می‌گوید از دنباله‌دار شدن ماجرای انتقالش از تیم سانتوس برزیل به بارسلونا در تابستان سال 2013 خسته شده است، اما نمی‌گذارد که این ماجرا روی عملکردش تأثیر منفی بگذارد. پنهان‌کاری مسئولان باشگاه بارسلونا در پروسه انتقال نیمار به نیوکمپ برای فرار از پرداخت مالیات واقعی قرارداد او، نه تنها مدیران باشگاه بلکه نیمار و پدرش را که به دریافت مبالغی غیر از ارقام مذکور در قرارداد‌شان با بارسا متهم شده‌اند، به دردسر انداخته است.

بعد از گذشت دو سال، پرونده تخلف باشگاه بارسلونا و نیمار همچنان مفتوح است و مشخص نیست که چه مجازاتی برای آنها در نظر گرفته شود. رقم اولیه‌ای که باشگاه بارسلونا برای خرید نیمار اعلام کرد 57 میلیون یورو بود در حالی که بررسی‌های بعدی نشان می‌داد که پیوستن مهاجم پیشین سانتوس به بارسا 86.2 میلیون برای بارسا هزینه داشته است.
نیمار 23 ساله در بازدید از موزه پله، به خبرنگارانی که وضعیت پرونده انتقال او به بارسلونا را جویا شدند، گفت: وظیفه من فوتبال بازی کردن است و آن را با عشق انجام می‌دهم. نمی‌گذارم که هیچ چیزی فوتبال بازی کردن مرا تحت‌الشعاع قرار دهد. ما هم اکنون در حال حل و فصل ماجراهای مربوط به این پرونده هستیم و پدرم مسئول رسیدگی به آن است. اگر دادگاه واقعاً به‌دنبال عدالت باشد که در واقع باید اینطور باشد، همه چیز به خیر و خوشی تمام خواهد شد.
نیمار ادامه داد: من از کش پیدا کردن این ماجرا خسته شده‌ام و گاهی اوقات پیش آمده است که این ماجرا دیگر حرصم را درآورده است. با این حال این مسئله هرگز عملکرد مرا در زمین بازی تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.
متهمان ردیف اول پرونده انتقال نیمار به بارسلونا ساندرو روسل، رئیس پیشین و خوسپ ماریا بارتومئو، رئیس مستعفی این باشگاه هستند که گفته می‌شود مبالغی را به عنوان باج به پدر نیمار داده‌اند تا او فرزندش را برای پیوستن به کاتالان‌ها متقاعد کند.