به گزارش پارس به نقل از روزنامه نود نيمار مي‌تواند به فصل 15-2014 و دستاوردهايي که در آن داشت، با غرور نگاه کند. بازيکنان معدودي در تاريخ آبي و اناري‌پوشان توانسته‌اند در يک فصل بيش از 39 گل به ثمر برسانند. به اين تعداد گل‌هاي او، پاس گل‌ها و برخي لحظات خاص‌اش را نيز اضافه کنيد و حاصل آن مي‌شود يکي از بهترين فصول دوران بازيگري نيمار. اما صبر کنيد. بايد اندکي احتياط به خرج داد. عناصري از بازي اين برزيلي تکنيکي نياز به صيقل خوردن و تقويت دارند.رعايت احترام رقيب، نظم، بلوغ در خارج از زمين و دقت پاس.نيمار بايد در اين چهار زمينه در بارسلونا براي فصل بعد رشد کند.
بازي نمايشي:مسئله‌اي که فوتباليست‌هاي حرفه‌اي از آن متنفرند، اين است که رقيب به آن‌ها احترام نگذارد. اين اتفاق با انجام بازي نمايشي به واضح‌ترين شکل ممکن نمود پيدا مي‌کند؛ کاري کاملاً غير ضروري که صرفاً با هدف تحليل‌بردن نيروي رقيب انجام مي‌شود.واضح‌ترين مثال در اين مورد وقتي بود که نيمار در فينال کوپا دل ري در ماه مه در برابر اتلتيک بيلبائو در برهه پاياني بازي حرکت تکنيکي Rainbow Flick را انجام داد و توپ را از روي سر اوناي باستينزا، مدافع اتلتيک، عبور داد. اين حرکت با روح و فضاي کلي بازي هم‌خواني نداشت و لوئيز انريکه و جرارد پيکه به درستي در پايان بازي از او انتقاد کردند.
نظم:نُه کارت زرد در سرتاسر فصل،تقريباً دو برابر آمار فصل قبل او بود. برخي به خاطر زمان‌بندي نادرست در انجام حرکات دفاعي بودند اما حداقل نصف آن‌ها، که به خاطر مسائلي از قبيل گستاخي، اتلاف وقت و به‌چالش‌کشيدن داور دريافت شدند، قابل اجتناب بودند. اين جوان هنوز احساس مي‌کند که نياز به دخالت او وجود دارد. نشان مي‌دهد که هنوز بايد در زمين، رشد و بلوغ بيش‌تري داشته باشد. گل‌ها مي‌توانند نقاط ضعف را پوشش دهند و اگر به زدن آن‌ها ادامه دهد، احتمالاً هواداران به سمت چشم‌پوشي از اين نقطه ضعف متمايل خواهند شد.اما اين‌ها باعث نمي‌شوند اين حقيقت تغيير کند که تنها چهار مدافع تيم و سرخيو بوسکتس از او بيش‌تر کارت دريافت کردند، که با توجه به وظايف دفاعي‌شان کاملاً قابل انتظار است.
بلوغ در خارج از زمين:نيمار بايد در خارج از زمين نيز بالغ شود. روزي نيست که عکسي احمقانه از او به پروفايل‌اش در شبکه اينستاگرام اضافه نشود. در بالاترين سطح از بازي، بايد هميشه حرفه‌اي باشيد.
به عنوان مثال، به اتفاقي که در جشن شادي پس از فتح سه‌گانه بر روي اتوبوس روباز در سطح شهر رخ داد، توجه کنيد. واکنش ژاوي به شوخي بي‌مناسبت نيمار خود نشان‌دهنده اين است که يک ستاره بارسلونا بايد در خارج از زمين رفتار ديگري داشته باشد.ژاوي گفت:در حالي که بر لبه اتوبوس ايستاده بودم، داشت سعي مي‌کرد کفش‌هاي‌ام را دربياورد.من گفتم که بايد مسخره‌بازي را تمام کند و بر روي مردمي تمرکز کند که آمده بودند تا در حين گذر اتوبوس، [براي ما] دست تکان دهند.
چنين رفتاري را مي‌توان به حساب جواني گذاشت اما در باشگاهي مانند بارسلونا، پذيرفته نيست.
دقت پاس:بارسلونا به خاطر پاس‌هاي سريع و دقيق خود مشهور است، بنا بر اين شايد براي خيلي‌ها شگفت‌آور باشد که نيمار بايد در اين زمينه به شدت رشد کند. 81% دقت پاس در بسياري از باشگاه‌ها پذيرفتني است اما کاتالان‌ها از بهترين‌هاي خود انتظار بيش‌تري دارند. به نقل از Squawka، تنها دو بازيکن در کل کادر بازيکنان بارسلونا دقت پاس بدتري نسبت به نيمار به ثبت رساندند.
حال که کوپا امريکا به شکلي غير قابل پيش‌بيني براي او به پايان رسيده، بهترين کار اين است که به زودي به باشگاه برگردد و کار خود را آغاز کند.