مهدی رحمتی دروازه بان استقلال تهران طی 5-6 سال گذشته همیشه جزو گران قیمت ترین بازیکنان فوتبال ایران بوده است. او که زمانی دروازه بان فیکس تیم ملی بود، در فصل نقل و انتقالات یکه تازی می کرد و بالاترین رقم ها را به خود اختصاص می داد. این بار اما درحالی مه سال قبل هم گرانترین بازیکن لیگ برتر بوده است با تخفیفی چشمگیر استقلالی شده است.

اما امسال بازگشت او به استقلال، زیاد خرج روی دست آبی پوشان نگذاشت. قرارداد مهدی رحمتی امسال یک میلیارد تومان است. این پولی است که رحمتی چند سال قبل می گرفت و امسال اگر می خواست مثل هر سال پیشنهاد مالی بدهد، حداقل رقمی دو میلیارد تومانی را پیشنهاد می داد. اما شرایط خاص این فصل باعث شد تا رحمتی توقعات مالی خود را کم کند و با یک میلیارد تومان راضی شود. البته به این شرط که استقلال طلب 900 میلیون تومانی فصل های گذشته را هم به او بپردازد.

رحمتی حاضر شد فقط یک میلیارد تومان از استقلال بگیرد ولی با این کار،می تواند بخشی از طلب خود را زنده می کند و به مبلغی از 900 میلیون بدهی اش می رسد. گرچه استقلال امسال پول زیادی در حسابش ندارد و از کل این رقم، تنها توانسته 200 الی 300 میلیون تومان به رحمتی بدهد و به این دروازه بان قول داده اند که حتما کل این پول را تا پایان فصل به او می دهند.

رحمتی البته در یک برنامه تلویزیونی درباره این قراردادهای میلیاردی گفت:«همین الات 900 میلیون از دو سال قبلم طلب دارم اما از استقلال شکایت نکردم و اصلا معلوم نیست که هیچ وقت به این پول برسم.»