به گزارش پارس به نقل از ایسنا تابستان سال گذشته بود که ژاوی هرناندس تصمیم به ترک بارسلونا گرفت. پس از آن لوییس انریکه، سرمربی کاتالان‌ها شد و ژاوی را متقاعد کرد تا یک فصل دیگر هم در این تیم بماند. ژاوی ماندگار شد و در فصلی که گذشت موفق شد به همراه بارسلونا سه گانه‌ای رویایی را کسب کند.

در پایان فصل ژاوی پس از 24 سال به دوران حضورش در بارسلونا پایان داد و راهی السد قطر شد تا سه سال آینده را در این کشور بگذراند. این بازیکن 35 ساله از این که یک سال دیگر در بارسلونا مانده بود ابراز رضایت و تاکید کرد پس از فتح سه گانه زمان مناسبی برای خداحافظی از بارسلونا بوده است.

او دراین‌باره گفت: تصور کنید سال گذشته از بارسلونا می‌رفتم. هیچ جامی کسب نکرده بودیم. وقتی بارسلونا هیچ جامی نگرفته است، باید از دست 10 بازیکن خلاص می‌شد. همه عصبانی بودند. تصور کنید من هم از آن هواداران عصبانی و ناراحت خداحافظی می‌کردم. اکنون اما همه چیز فرق می‌کند. همه خوشحال هستند. یک هفته پیش از پایان رقابت‌های لیگ موفق شدیم قهرمانی‌مان را جشن بگیریم. خیلی خوشحالم که یک سال بیشتر در بارسلونا ماندم. آندونی زوبی‌زارتا، مدیر ورزشی وقت بارسلونا به همراه لوییس انریکه و جوزپ ماریا بارتومئو، رییس باشگاه مرا متقاعد به ماندن کردند. واضح بود که باید بارسلونا را ترک می‌کردم. من هم سرسختانه به دنبال خروج از باشگاه بودم اما آنها در دو یا سه نشست مرا متقاعد به ماندن کردند. اکنون هم به خاطر ماندنم خیلی خوشحالم.

ژاوی که بیشترین تعداد بازی در ترکیب بارسلونا را دارد و بیشترین جام را با این تیم کسب کرده بر این باور است که آندرس اینیستا و لیونل مسی خیلی زود می‌توانند رکوردهای او را بشکنند. ژاوی در این مورد گفت: می‌دانم که خیلی زود رکوردهایم شکسته می‌شوند. شاید اینیستا و مسی این کار را انجام دهند. آنها فقط یک جام کمتر از من گرفته‌اند و در فصل پیش رو می‌توانند به رکوردم برسند.