به گزارش پارس به نقل از فارس سپ بلاتر امروز شنبه در گفت‌وگویی اعلام کرد که او نامزد فدراسیون بین‌المللی فوتبال نیست بلکه رئیس برگزیده آن است.

او در رابطه با این‌که آیا می‌خواهد بار دیگر نامزد ریاست این سازمان که از سال 1998 در مشت او است شود یا نه، گفت: نامزد نیستم، بلکه رئیس برگزیده این سازمان هستم.
بلاتر روز گذشته هم در گفت‌وگو با روزنامه بلیک سوئیس گفته بود که از سمتش کناره‌گیری نکرده، بلکه اختیار آینده فیفا را موقتا به کمیته اجرایی در آورده است.
بلاتر در مهمانی‌‌ای در شب گذشته به شوخی اظهار داشت: آن‌چه به دست‌اورده‌ام، موزه‌ای پر از عشق و محبت است. من از همه می‌خواهم که اشتباه نکنند و من را به خوبی درک کنند. در این موزه و امور آن مداخله نکنید!!!

برخی معتقد اند که بلاتر در ماه‌های گذشته، تعادل روانی خود را از دست داده است. هیچ پزشکی تا به حال آن را به طور رسمی تایید نکرده است اما در صورتی که تایید شود، می‌توان اقدامات گسترده‌ای در رابطه با او انجام داد.

بلاتر در ماه گذشته، در حالی که تنها چهار روز از انتخاب مجددش به عنوان رئیس فیفا می‌گذشت، به دلیل آن‌چه خود آشفتگی جهانی تعریف می‌کند، از سمتش کناره‌گیری کرد.

در اواخر پاییز سال جاری، انتخابات ریاست فیفا توسط کنگره این سازمان برگزار می‌شود.