به گزارش پارس به نقل از تسنیم، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از ماه مِی 2015 زمانی که به درخواست مسئولان قضایی آمریکا 14 نفر از مسئولان این نهاد و رابطان آن به خاطر دست داشتن در فساد مالی و اداری توسط پلیس سوئیس دستگیر شدند، به شدت زیر سؤال رفته است. این فسادها به قدری بازتاب گسترده‌ای داشت که سپ بلاتر چهار روز پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس فیفا برای پنجمین دوره متوالی، از سمت خود کناره‌گیری کرد.


رئیس 17 سال اخیر فدراسیون جهانی فوتبال اما در مراسمی که در موزه فیفا برگزار شد به روزنامه «بلیک» سوئیس گفت: من از ریاست فیفا استعفا نکرده‌ام بلکه سرنوشت خودم و پستم را به کنکره فیفا سپرده‌ام. تنها کسانی که از گذشته باخبرند می‌توانند حال را درک کنند و آینده را شکل دهند.

بر اساس این گزارش اینگونه به نظر می‌رسد که بلاتر ظاهراً قصد دارد در انتخابات پیش‌روی ریاست فیفا مجدداً کاندیدا شود. رئیس جدید فیفا در کنگره فوق‌العاده فیفا که گفته می‌شود در تاریخ 16 دسامبر 2015 (25 آذر 94) در زوریخ سوئیس، مقر این نهاد برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

در پایان این گزارش آمده که بلاتر در بیانیه‌ای که به هنگام کناره‌گیری از پست ریاست فیفا داده بود از واژه "استعفا کردن" یا "استعفا" استفاده نکرده و به نوعی برای خود راه فرار گذاشته بود.