پرویز مظلومی، سرمربی استقلال در خصوص حضور مجدد در این تیم در گفتگو با ورزش و مردم اظهار داشت: در سال 89 که سرمربی تیم شدم مسئولان با چند گزینه مذاکره کردند و وقتی به نتیجه نرسیدند سراغ من آمدند. در آن برهه با کمک همه به ویژه هوادران نتایج خوبی گرفتیم و توانستیم قهرمان جام حذفی شویم و در 4 دربی پیروز شویم. در این دوره نیز چنین اتفاقی افتاد و من با نیت کمک به استقلال بدون عقد قرارداد و مطرح شدن مسائل مالی این مسئولیت را پذیرفتم و امیدوارم نیز هواداران و همه استقلالی‌ها به من کمک کنند.

وی ادامه داد: در سال 89 فرصت سه ساله خواستم اما تنها دو سال در کنار تیم بودم و اجازه ندادند سال سوم هم باشم. در این دوره نیز برنامه سه ساله داده‌ام که در سال اول به دنبال کسب سهمیه آسیا و حضور در سه تیم بالای جدول خواهیم بود و البته نیم نگاهی نیز به جام قهرمانی خواهیم داشت. در سال دوم قطعاً به دنبال گرفتن جام خواهیم بود و در سال سوم نیز به موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا فکر خواهیم کرد. برنامه من به دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود.

مظلومی ادامه داد: قطعاً هوادار به دنبال گرفت نتیجه است و به همین دلیل از بازیکنان با تجربه‌تر استفاده می‌کنم. آرزوی من این است که روزی میانگین سنی تیم استقلال 26 و 27 سال باشد اما این موضوع باید آرام آرام اتفاق بیفتد. در مورد جذب بازیکنان نیز باید اشاره کنم که در ترکیب تیم و منافع تیمی که در اختیارم گذاشته‌اند با برادرم هم رودربایستی ندارم و تنها تیم برایم مهم است.

سرمربی جدید استقلال درباره رضا عنایتی گفت: رضا عنایتی بازیکن خوب و با اخلاقی است و به شخصه او را دوست دارم اما همانطور که اشاره شد ملاک اصلی کارآیی در تیم کار تیمی است و در این موضوع با برادرم نیز رودربایستی ندارم.

مظلومی درباره سایر نفرات مدنظرش از جمله رحمتی، تیموریان و نکونام عنوان کرد: مهدی رحمتی در برنامه‌های من هست ولی در مورد هافبک نمی‌توانم از بازیکنان جوانی مانند امید ابراهیمی بگذرم. ما نمی‌توانیم نکونام و آندو را با هم جذب کنیم.

وی گفت: کرار با باشگاه قرارداد دارد  و در تیم می‌ماند. با او جلسه‌ای خواهم داشت تا درباره موارد مختلف صحبت کنیم.

مظلومی، گفت: هیچ مربی نمی‌تواند قول قهرمانی بدهد و اگر من این قول را بدهم هواداران را فریب داده‌ام. واقعاً نمی‌دانم چه بازیکنانی را در اختیار خواهم داشت و وضعیت تیم چگونه است. در بدترین شرایط تیم را تحویل گرفتم و امیدوارم استقلالی‌ها مرا به عنوان یک برادر کوچک بدانند و واقعاً به تیم کمک کنند. هر اتفاق بدی که بیفتد دودش در  چشم باشگاه استقلال می‌رود.

سرمربی استقلال گفت: درِ این باشگاه به روی همه باز است و امیدوارم پیشکسوتان بیایند و پیشنهادات و انتقادات خود را بگویند تا ما با تکیه بر آنها کار را پیش ببریم. من از آنها خواهش می‌کنم که به ما کمک کنند. من نمی‌توانم به همه زنگ بزنم یا نامه بنویسم اما درهای باشگاه به روی همه پیشکسوتان باز است و دوست دارم آنها به ما کمک کنند.

وی یادآور شد: من هیچ قراردادی نبستم و واقعاً مسائل مالی و یا خواسته دیگری را مطرح نکردم. اینکه از ابتدا قرار بود من سرمربی تیم شوم واقعاً درست نیست. علیرضا منصوریان صحبت‌های زیادی با باشگاه داشت و حتی نامه نگاری هم صورت گرفت اما به هر حال من به عنوان سرمربی انتخاب شدم. امیدوارم همه به من کمک کنند و لطف هواداران بازهم شامل حال تیم شود. به جرأت می‌توانم بگویم شبانه روزی کار می‌کنیم تا یک تیم خوب و در شأن باشگاه استقلال را ببندیم.