به گزارش پارس به نقل از تسنیم بعد از اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس خواهان بازگشت مایکل اومانیا به ایران و حضور او در تمرینات سرخپوشان شدند، مشخص شد این بازیکن به دلیل همراهی تیم ملی کشورش در رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای شمالی (گلد کاپ) نمی‌تواند حداقل تا اواخر تیر به ایران برگردد.
تیم ملی کاستاریکا روز دوشنبه این هفته در یک بازی دوستانه به مصاف تیم ملی مکزیک خواهد رفت و پس از آن رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای شمالی در تاریخ 17 تیرماه آغاز خواهد شد. آخرین بازی کاستاریکا در مرحله گروهی این رقابت‌ها روز 24 تیر خواهد بود و فقط در صورتی که این تیم نتواند از گروه خود صعود کند، اومانیا می‌تواند در اواخر تیر راهی ایران شود، در غیر این صورت باز هم بازگشت او به تعویق خواهد افتاد.
با توجه به اینکه اومانیا به دلیل همراهی تیم ملی کشورش در بازی‌های رسمی نمی‌تواند در تمرینات آماده‌سازی سرخپوشان شرکت کند، باید دید برانکو در خصوص آینده او در پرسپولیس چه تصمیمی خواهد گرفت. باشگاه پرسپولیس تا به امروز به فکر تهیه بلیت برای بازگشت اومانیا به تهران بود اما حالا که شرایط فرق کرده ممکن است تصمیم دیگری در خصوص آینده این بازیکن در پرسپولیس گرفته شود.
اومانیا یک فصل دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد و مبلغ 200 هزار دلار هم از قرارداد فصل پیش خود از این باشگاه طلبکار است و حتی برای دریافت مطالباتش از طرق کمیته انضباطی فیفا اقدام کرده است.