به گزارش پارس به نقل از روزنامه نود بعد از رقابت‌هاي جام جهانى 2014 در كشور برزيل مانوئل نوير خود را به عنوان يكى از برترين سنگربانان دنيا معرفى کرده و هنوز خروج از دروازه‌هاي وى در بازى مقابل الجزاير، واكنش‌هاي او در ديدار مقابل فرانسه و همچنين فينال ماراكانا در ذهن دوستداران فوتبال باقى مانده است. به همين دليل هفته نامه تخصصى فوتبال کیکر وى را در سال 2014 بر اساس مقياس ها و ارزيابى‌هاي خود دو مرتبه به عنوان دروازه بانى در سطح جهانى معرفى کرده بود.
سالانه دو مرتبه چنين ارزيابى هايى از بازيكنان حاضر در بوندسليگا از سوى Kicker صورت مى پذيرد و در آخرين نتايج و بررسى‌هاي منتشر شده از سوى اين هفته نامه فوتبال معتبر آلمانى، مانوئل نوير دروازه بان تيم ملى آلمان و باشگاه بايرن مونيخ و همچنين بهترين سنگربان جهان در دو سال اخير، ديگر در كلاس جهانى قرار نمى گيرد و اين هفته نامه وى را در كلاس بين المللى طبقه بندى کرده است، در كلاسى كه دروازه بانانى نظير برند لئو (بايرلوركوزن)، يان زومر (مونشن گلادباخ)، رنه آدلر (هامبورگ)، رومان بوركى (فرايبورگ – دورتموند) و ديگو بناليو (وولفسبورگ) نيز حضور دارند. بر اساس اين گزارش عملكرد ضعيف نوير در دور برگشت از رقابت‌هاي بوندسليگا سبب چنين افتى در اين رده بندى شده، در غير اين صورت وى با عملكرد خوب خود در دور رفت،‌ همچنان سزاوار حضور در كلاس جهانى بوده است.
اين هفته نامه ارزيابى خود در زمينه عملكرد مانوئل نوير را اين گونه بيان کرده است:"فلسفه و ايده فوتبالى پپ گوارديولا سرمربى بايرن مونيخ سبب شد تا در برخى از بازى ها موقعيت‌هاي زيادى بر روى دروازه مانوئل نوير توسط حريفان ايجاد شود و مانوئل نوير از قدرت مهار تمامى اين توپ ها برخوردار نبوده است."، Kicker البته از دو دليل ديگر نيز براى كاهش طبقه بندى مانوئل نوير نام مى برد، در دور رفت از رقابت‌هاي بوندسليگا نوير تنها چهار مرتبه دروازه خود را باز شده ديد، در صورتى كه چنين آمارى در دور برگشت به عدد چهارده رسيده است. در دور رفت نوير در سيزده بازى موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد، در حالى كه در دور برگشت وى تنها در هفت ديدار گلى دريافت نكرده است.
در بازى برگشت مقابل مونشن گلادباخ كه با شكست 0-2 مونيخى ها به همراه بود نيز مانوئل نوير اشتباهات عجيبى مرتكب شد كه سبب شد Kicker امتياز "پنج" بدترين امتياز ممكن را براى وى در نظر گيرد. در دور رفت اما امتياز "چهار" در بازى 0-0 مقابل هامبورگ بدترين امتياز تعلق گرفته به نوير از سوى Kicker بود.
نمودار عملكرد مانوئل نوير در ليگ قهرمانان اروپا، بازى‌هاي جام حذفى و حتى ديدارهاى ملى نيز در سال 2015 در قياس با سال 2014 با افت روبه رو بوده است. ميانگين امتيازات نوير در شش بازى مرحله گروهى ليگ قهرمانان اروپا "17/2" بوده و در شش بازى‌هاي مرحله حذفى اين ميانگين امتيازى به عدد "سه" رسيده است. در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اخير عملكرد نوير به خصوص در شكست 3-1 مقابل پورتو در بازى رفت از مرحله يك چهارم نهايى با انتقادات بسيار زيادى روبرو بوده و در صحنه سه گل دريافتى اين ديدار با ابيكه نوير در هيچ كدام از گل‌ها به صورت مستقيم مقصر نبوده، اما کیکر در اين بازى امتياز ضعيف "پنج" را براى نوير در نظر گرفته است.
مانوئل نوير اما از نظر اين هفته نامه همچنان بهترين سنگربان فوتبال آلمان محسوب مى شود، بودو ايلگنر سنگربان سابق تيم ملى آلمان نيز چنين موضوعى را تاييد مى کند:"نوير با اين تفاسير همچنان برترين سنگربان آلمان براى قرار گرفتن در تركيب اصلى تيم ملى است." از نظر کیکر مانوئل نوير تا كنون پنج مرتبه در زمستان 2011، تابستان 2011، تابستان 2013، تابستان 2014 و زمستان 2015 در كلاس جهانى طبقه‌بندى شده، اما براى تابستان 2015 اين هفته نامه سنگربان بايرن مونيخ را سزاوار قرار گرفتن در چنين سطحى ندانسته است. حال تنها گذشت زمان نشان خواهد داد كه چه زمانى نوير بار ديگر به كلاس جهانى باز خواهد گشت و از نظر يوآخيم لوو تابستان آينده و زمان برگزارى رقابت‌هاي يورو 2016 ايده آل ترين زمان ممكن براى چنين اتفاقى خواهد بود.