به گزارش پارس به نقل از ایران ورزشی،ادینیو حالا برای لیگ ایران چهره آشنا و دوست‌داشتنی است. بازیکنی که راه باز کردن دروازه‌ها را خوب می‌شناسد و امسال توانست آقای گل لیگ ایران شود. ادینیو غریبه‌ای بود که در لیگ ایران خیلی زود برای همه آشنا شد و توانست در صف اول گلزنان قرار بگیرد. حالا این بازیکن قصد دارد از لیگ ایران عزیمت کرده و راهی قطر شود. قطر برای اینکه لیگ پویایی داشته باشد به سراغ بازیکنان لیگ ایران آمده و هر ساله چند بازیکن را از بین بازیکنان ایرانی شکار می‌کند. این بار قطری‌ها تور خود را برای آقای گل ایران پهن کردند.
تراکتورسازی در فصل چهاردهم بازیکنان بزرگی را در تیم خود جا داده بود. بازیکنانی که تا روز آخر این تیم را تا نزدیک سکوی قهرمانی هدایت کردند یکی از بازیکنانی که در رسیدن تراکتورسازی به این جایگاه نقش داشت بدون شک ادینیوی برزیلی بود. بازیکنی که شم گلزنی بالایی دارد و خیلی خوب بلد است به تیم‌های بزرگ گل بزند اما در فصل نقل و انتقالات و در شرایطی که باشگاه تراکتورسازی روی این بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرده است، ادینیو ساز جدایی‌اش را کوک کرده و به پیشنهاد قطری خود فکر می‌کند.
تونی برمی‌گردد. تیم تراکتورسازی که حالا خود را در بین برترین‌های لیگ برتر جا انداخته است برای فصل پانزدهم با مربیان مختلفی از جمله قلعه‌نویی صحبت کرده و قرار است ستاره‌های لیگ برتر را هم به این تیم بیاورد اما اینطور که از شواهد پیدا است با تونی به توافق رسیدند و این مربی که در بین تبریزی‌ها طرفداران زیادی دارد در این شهر می‌ماند. این مربی که بماند به طور قطع باشگاه در نخستین قدم به سراغ رحمتی خواهد رفت اما در شرایطی که تراکتوری‌ها به فکر جذب بازیکنان دیگر هستند مهاجم گلزن خود را به زودی از دست خواهند داد! مهاجم برزیلی تراکتورسازی از این تیم جدا می‌شود و به احتمال زیاد راهی قطر می‌شود در شرایطی که ادینیو از تراکتور جدا می‌شود از همین حالا مسوولان تراکتورسازی به فکر جذب جانشین او افتاده‌اند. تراکتوری‌ها با یک مهاجم خارجی که دارای پاسپورت آسیایی است و جزو سهمیه آسیایی باشگاه تراکتورسازی محسوب خواهد شد به توافق رسیده‌اند و برای امضای قرارداد و اعلام نام او فقط توافقات نهایی مالی باقی مانده است.
دارا غزنوی عضو هیات‌ مدیره باشگاه تراکتورسازی با تایید این خبر می‌گوید: «ادینیو به ما اعلام کرد از یک تیم قطری پیشنهاد خیلی بالایی دارد که پرداخت معادل آن پیشنهاد برای ما مقدور نیست بنابراین ما هم به دنبال گزینه خارجی جایگزینی در خط حمله تراکتورسازی هستیم که نه تنها از ادینیو کمتر نباشد بلکه شرایط بهتری هم از نظر کیفی و هم از نظر فیزیکی داشته باشد. در این خصوص گزینه‌ای داریم که با او مذاکره کرده‌ایم و توافقات اولیه هم صورت گرفته و اگر به توافقات نهایی مالی برسیم با او قرارداد خواهیم بست. این بازیکن با پاسپورت آسیایی برای ما بازی خواهد کرد و در واقع جزو سهمیه آسیایی ما محسوب می‌شود.»/کاپ