به گزارش پارس به نقل از خبرورزشی صحبت با ایمون زاید کار راحتی نبود اما روز گذشته به هر شکل ممکن از طریق وایبر از او سؤالاتی داشتیم و البته با چند ساعت تأخیر جواب سؤالات خودمان را از گلزن اسبق قرمزها گرفتیم؛ فردی که به واسطه هت‌تریک در دربی سال 90 همیشه در ذهن هواداران پرسپولیس ماندگار است.

خبر داري كه پرويز مظلومي سرمربي استقلال شده؟
از طريق رسانه‌ها متوجه شدم كه آقاي مظلومي سرمربي استقلال شده است.

به عنوان بازيكن خارجي كه به واسطه كار در يك تيم در ايران با او آشنايي كامل داري نظرت در مورد انتخاب مظلومي چيست؟
اگر بخواهم صادقانه حرف بزنم بايد بگويم باشگاه استقلال ديوانه بوده كه چنين انتخابي را دوباره انجام داده است.

چرا چنين قضاوتي در مورد اين انتخاب داري؟
به هر حال هر كس نظري دارد و من هم به عنوان بازيكن خارجي كه با مظلومي در تيم آلومينيوم هرمزگان كار كرده‌ام، مي‌گويم او اصلاً مربي خوبي نيست. من با او كار كرده‌‌ام و نمي‌توانم حرف دروغ بزنم به همين دليل به شما مي‌گويم اصلاً از او خوشم نمي‌آيد.

چرا، اين طور حرف مي‌زني؟
او يك مربي حرفه‌اي نبود و چون من در مقابل استقلال در يك بازي رؤيايي هت‌تريك كرده بودم، در آلومينيوم هرمزگان اصلاً رفتار خوبي با من نداشت و مرا اخراج كرد. من هميشه به مربيان خودم احترام زيادي به عنوان بازيكن مي‌گذارم اما او اصلاً مربي خوبي نيست و به همين دليل از انتخاب مجددش براي استقلال واقعاً تعجب كردم.

يعني فكر نمي‌كني در استقلال موفق شود؟
هرگز فكر نمي‌كردم بعد از نتايج ضعيفي كه او در آسيا با استقلال گرفت و در ليگ هم نتوانست استقلال را به عنوان قهرماني برساند باز هم از سوي باشگاه استقلال به عنوان گزينه مربيگري انتخاب شود و بعيد مي‌دانم امسال هم موفق شود.

هنوز هم تمايل داري به پرسپوليس برگردي؟
من خيلي دوست دارم دوباره به پرسپوليس برگردم و در بازي‌ها خصوصاً دربي و نهايتاً قهرماني به پرسپوليس كمك كنم.

بازي‌هاي پرسپوليس را دنبال مي‌كني؟
من چند بازي فصل پيش‌ پرسپوليس را ديدم و فكر مي‌كنم آنها شديداً به يك مهاجم گلزن نياز دارند، مهاجمي كه بتواند در يك فصل بالاي 15 گل براي پرسپوليس بزند.

از شرايط خودت در مالزي بگو.
در تيم باشگاهي‌ام 7 گل در 10 بازي به ثمر رساندم و تا آخر فصل 20 گل ديگر براي تيمم مي‌زنم.

از شرايط تيم رضايت داري؟
تيم فوق‌العاده‌اي داريم. من هم با دو بازيكن خوب به نام الحاجي ديوف و عبدا... فايه كه واقعاً بازيكنان حرفه‌اي هستند همبازي هستم. من با اين دو بازيكن رابطه نزديكي دارم. مربي ما هم يك مربي فوق‌العاده است كه موفق شده در سال 2014 با تيم بريزبان استراليا به عنوان قهرماني استراليا برسد.

در پايان چه صحبتي داري؟
شرايط خوبي در ليگ مالزي دارم اما اميدوارم دوباره روزي به ايران برگردم و در پرسپوليس بازي كنم، تيمي كه به اعتقاد من بهترين هواداران فوتبال در دنيا را دارد.

مظلومي طلسم چهارساله را مي‌شكند؟
در آذرماه سال 90 وقتي استقلال با 3 گل از سد پرسپوليس گذشت، كمتر كسي تصور مي‌كرد آن برد، آخرين پيروزي آبي‌پوشان در دربي تهران باشد و پس از آن اين تيم نتواند حريف سنتي‌اش را ببرد اما اين اتفاق رخ داد و آبي‌ها از آن دربي به بعد حاصلي غير از 4 تساوي و 3 شكست برابر پرسپوليس نداشته‌اند. حالا با اين تفاسير بايد ببينيم مظلومي مي‌تواند اين طلسم چهار ساله را بشكند؟ البته مظلومي براي بردن دربي كلي انگيزه دارد چون علاوه بر افزايش تعداد پيروزي‌هاي خودش در دربي، مي‌خواهد خاطره تلخ باخت 3-2 و هت‌تريك ايمون زايد را در ذهن طرفداران كمرنگ كند. ديداري كه بهمن‌ماه سال 90 برگزار شد.