به گزارش پارس به نقل از خبرورزشی از روز شنبه این هفته، رسماً و عملاً بازار نقل و انتقالات داغ شد و باشگاه‌ها وارد چالش جذب بازیکن و مربی جدید و البته تقویت تیم شده‌اند. البته طبق معمول دلال‌ها بیشتر از مدیران باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند و آنها هستند که بازار را در دست خود دارند.

دلال‌هاي سرشناس‌تر، با راه‌هاي عجيبي كه بلدند، بازيكنان مورد نظرشان را به اين باشگاه و آن باشگاه مي‌برند تا هرچه زودتر كار را تمام كرده و پول را به جيب بزنند. از سوي ديگر، باشگاه‌ها نيز به بي‌پولي «ناجوري» گرفتار آمده‌اند. بازيكنان و مربياني كه تا به حال، از پول بيت‌المال حسابي خودشان را سيرآب كرده‌اند نيز حالا ديگر به دنبال ماندن در تيم‌ها هستند و با 200 ميليون پايين يا بالا هم مي‌مانند و كار مي‌كنند. همين مسئله، ثبات را در باشگاه‌ها افزايش داده تا به نظريه جالب دكتر دادكان برسيم. دادكان رئيس پيشين فدراسيون فوتبال در مصاحبه با روزنامه خبرورزشي گفته بود: «من اگر مسئول فوتبال مملكت بودم، اجازه نمي‌دادم هيچ بازيكن يا مربي‌اي بيشتر از 100 ميليون تومان پول بگيرد.»

با اين حال، برخي از باشگاه‌ها، سرمربي خود را از همين حالا مي‌شناسند. مثلاً فولادي‌ها با دراگان اسكوچيچ به ليگ مي‌آيند و سپاهاني‌ها با حسين فركي. استقلال با پرويز مظلومي به توافق رسيده و پرسپوليس با برانكو ايوانكوويچ آماده حضور در ليگ مي‌شود. عبدا... ويسي در استقلال خوزستان ماندني است، رسول خطيبي سرمربي سياه‌جامگان شده، عليرضا مرزبان به احتمال فراوان در پديده مي‌ماند، مجيد جلالي هم به كارش در سايپا ادامه خواهد داد. گسترشي‌ها با فراز كمالوند تمديد قرارداد كرده‌اند و يحيي گل محمدي با وجود چند پيشنهاد خوب از باشگاه‌هاي ديگر در ذوب‌آهن ماندگار است. در نهايت، عليرضا منصوريان نيز «مجبور شد» در باشگاه نفت تهران باقي بماند و كارش را در تيم خوب و مفيد نفت ادامه دهد اما 5 باشگاه هنوز سرمربيان خود را نشناخته‌اند.

مسئولان باشگاه تراكتورسازي تبريز معتقدند توني اوليويرا قطعاً به تبريز برمي‌گردد ولي تجربه به ما مي‌گويد در باشگاه تراكتورسازي ممكن است هر اتفاقي رخ بدهد، مثلاً فردا بگويند توني نمي‌آيد و بايد به دنبال سرمربي جديد باشند. صباي قم نيز با اينكه تمريناتش را زير نظر مهدي تارتار شروع كرده ولي امكان دارد به خاطر يك تغيير مديريت احتمالي، كادرفني آينده‌‌اش را تغيير دهد. باشگاه راه‌آهن كه در آخرين هفته‌هاي ليگ از سقوط به دسته پايين‌تر نجات يافت، پس از جدايي فرهاد كاظمي، هيچ مربي‌اي ندارد و اصلاً معلوم نيست تكليفش چه خواهد شد. همچنين فولاد نوين اهواز تكليف درست و حسابي ندارد. اين تيم كه با تلاش فراواني به ليگ‌برتر آمده، به خاطر اينكه همنام و شايد هم‌كيسه باشگاه فولاد خوزستان است، به لحاظ قانوني براي حضور در ليگ‌برتر مشكل خواهد داشت و از اين رو، هنوز تكليف ماندن يا فروش امتيازش مشخص نيست چه رسد به بازيكن و مربي‌اش!

در نهايت ملوان را در جدول ليگ آينده‌ داريم كه ديگر فيروز كريمي را به عنوان سرمربي در اردوي خود نمي‌بيند. ملوان در كش و قوس مشكلات مديريتي است. گفته مي‌شود سهام اين باشگاه در حال واگذاري است و شايد خريدار بعدي، علي دايي را سرمربي اين باشگاه كند. فراموش نكنيد فعلاً هيچ جايي براي امير قلعه‌نويي سرمربي فصل گذشته استقلال كه ناكامي‌هاي فراواني به خاطر از دست دادن قهرماني در ليگ، جام‌حذفي و سهميه آسيا داشت، وجود ندارد و شايد قلعه‌نويي فصل بعد، به طور كلي خانه‌نشين شود.

مرور يك مصاحبه قديمي
عباسي: مذاكره با قلعه‌نويي؟ شايعه است تكذيب مي‌كنم!
گويا سعيد عباسي مديرعامل تراكتورسازي تبريز كه در هفته پاياني نتوانست آرامش را به تيمش تزريق كند تا بازيكنان اين تيم، بازي 3 بر يك برده را حفظ كنند، اين روزها مشغول مذاكره با سرمربي فصل گذشته استقلال است اما در همين شرايط، بد نيست بخشي از مصاحبه او كه دو هفته قبل با خبرورزشي انجام داد را بخوانيد: «من به شما قول مي‌دهم تا قيامِ قيامت منتظر توني اوليويرا بمانم. حالا او مي‌خواهد همين امروز برگردد يا يك روز مانده به شروع ليگ، برايم فرقي نمي‌كند. ما حتي پيش‌قرارداد را هم امضا كرده‌ايم و طبق ليستي كه توني داده، مشغول جذب بازيكن هستيم.» از او پرسيديم ماجراي مذاكره‌‌تان با سرمربي استقلال چيست كه افزود: «هيچ مذاكره‌اي نداشتم. برخي سايت‌ها فقط بلدند شيطنت كنند، من هيچ حرفي نزدم و نمي‌زنم. مگر قلعه‌نويي با استقلال عملكرد خوبي داشته كه او را به تراكتور بياورم. حتي اگر بخواهم اين كار را انجام بدهم، چه جوابي بايد به هواداران‌مان بدهم؟ شايعه است، تكذيب مي‌كنم. نه او را مي‌خواهم و نه نيازي به مربي ديگري به غير از توني اوليويرا داريم.» 
حالا اما خبر مي‌رسد در آخرين ساعات يك‌شنبه شب، ماجراي مذاكره با سرمربي سابق استقلال و مسئولان باشگاه تراكتورسازي لو رفته و ديگر همه مي‌دانند يك خبرهايي اطراف باشگاه وجود دارد.