به گزارش پارس به نقل از خبرورزشی «حالا می‌خواهم از تعطیلاتم استفاده کرده و به فکر آینده باشم.» این جمله‌ای است که رونالدینیو اسطوره سال‌های نه چندان دور فوتبال برزیل روی یکی از صفحه‌های اجتماعی‌‌اش می‌نویسد و به شایعه خداحافظی‌‌اش از لیگ مکزیک رنگی واقعی می‌بخشد. رونالدینیو با همین جمله کوتاه به ماجراجویی یک ساله‌‌اش در لیگ مکزیک و باشگاه کرتارو این کشور پایان داد. 

البته بيانيه‌اي هم كه باشگاه كرتارو روي خروجي سايتش گذاشت، جاي هيچ ترديدي براي اين جدايي باقي نگذاشت. مسئولان اين باشگاه در بيانيه منتشر شده از زحمات رونالدينيو براي باشگاه‌شان تشكر كردند: «از رونالدينيو كه باعث شد نام كرتارو در دنيا سر زبان‌ها بيفتد، تشكر مي‌كنيم. از او تشكر مي‌كنيم كه باعث شد «خروس‌ها» (لقب اين تيم) بزرگ شوند.»

ديپلماسي به كار گرفته شده توسط سران اين باشگاه مكزيكي هم خيلي خوب جواب داد. آنها كه تيمي در يكي از كوچك‌ترين مناطق مكزيك هستند، با آمدن رونالدينيو جاني تازه گرفتند‌. اين تيم كه در جدول همواره خطر سقوط تهديدش مي‌كرد، رشد قابل ملاحظه‌اي داشت و نام تجاري‌‌اش را هم در دنيا گسترش داد. رونالدينيو، ستاره سابق باشگاه بارسلونا در شرايطي سپتامبر سال گذشته اين چالش جديد را پذيرفت كه قرارداد با اين باشگاه مكزيكي بار مالي قابل توجهي هم برايش داشت‌؛ دستمزد او سالانه 2 ميليون يورو تعيين شده بود. از اين گذشته شايعه حضور او در اين باشگاه، يكي از تجار ثروتمند دنيا به نام اولگاريو واسكس را راغب كرد تا اين باشگاه را در ماه مي ‌2014 بخرد و تبديل به يكي از تيم‌هاي پرآوازه مكزيك كند.

با اين حال روز دهم ژوئن همه چيز براي هواداران اين باشگاه و اسطوره تيم‌شان، رونالدينيو، به هم ريخت‌؛ مربي تيم كرتارو، مانوئل ووچتيچ، شمشير را براي اين برزيلي از رو بست: «وقتش رسيده تا اين باشگاه بازيكنان مستعد و آينده‌دار را به خدمت بگيرد نه اينكه به سمت بازيكناني بچرخد كه آخر فوتبال‌شان است.» اين صحبت‌ها درست رونالدينيويي را نشانه رفته بود كه سال 2002 عنوان قهرماني با برزيل در جام ‌جهاني‌ را جشن گرفت و 3 سال بعد هم توپ طلاي اروپا را به ‌دست ‌آورد. با اين حال زمان براي رونالدينيوي 35 ساله در تيم كرتارو به پايان رسيد.

خوشگذراني‌هاي پردردسر
رونالدينيو يكي از هزاران بازيكن برزيلي شاغل در ليگ‌هاي حرفه‌اي است كه عادت خوشگذراني‌‌اش را ترك نكرده است‌؛ در تيم‌هاي ميلان و بارسا هم عمده‌ترين مشكلي كه مربيان و مسئولان باشگاه با او داشتند، شب‌نشيني و راه‌اندازي مهماني‌هاي متعدد بود. اين عادت رونالدينيو در مكزيك هم ترك نشد و با حضور گسترده در شب‌نشيني‌هاي غيرمعمول به چهره حرفه‌اي‌‌اش ضربه‌اي جدي وارد كرد. غيبت‌هاي مداوم در تمرينات باشگاه هم آهسته آهسته خشم هواداران كرتارو را برانگيخت. به اين موارد بايد آخرين شاهكار او هم اضافه شود: او در بازي نيمه‌نهايي رفت ليگ مكزيك قبل از اينكه سوت پايان مسابقه به صدا دربيايد، ورزشگاه را ترك كرد. دليلش هم اين بود كه از تصميم مربي مبني بر تعويضش در اين بازي به شدت ناراحت شده بود.

MLS يا آنگولا؟
ستاره سابق تيم پاري‌سن‌ژرمن در شرايطي مكزيك را ترك مي‌كند كه براي كرتارو تنها در 29 مسابقه به ميدان رفت. هر چند كه او در اين 29 مسابقه 8 گل هم براي تيمش زد. رونالدينيو كه به نظر مي‌رسد مهمترين دليل رفتنش از مكزيك و باشگاه كرتارو اختلاف نظر با مربي باشگاه باشد، در صفحه فيسبوكش از مديريت باشگاه تشكر كرد: «از مسئولان باشگاهم تشكر مي‌كنم كه به پروژه‌شان باور داشتند؛ پروژه‌اي كه شروع خوبي داشت و آينده‌اي بزرگ هم در انتظارش است.» اينكه رونالدينيو چه تصميمي قرار است براي آينده‌‌اش بگيرد، هنوز مشخص نيست ولي ممكن است او هم راهي ليگ MLS شود تا در يكي از تيم‌هاي آمريكايي بازي كند. البته رفتن به آنگولا و تكرار كاري كه ريوالدو هم كرد، مي‌تواند گزينه مناسبي براي او باشد.

شاهكار رونالدينيو در زدن روپايي
رونالدينيوي 35 ساله هنوز هم آنقدر توانايي دارد تا هوادارانش را به وجد بياورد. او در يكي از تازه‌ترين هنرنمايي‌هايش در يكي از تبليغات تلويزيوني حضور پيدا كرده و حاضر شده است با چشمان بسته روپايي بزند‌. در اين كليپ تبليغاتي بازيكنان زياد ديگري هم هستند كه با چشمان بسته روپايي مي‌زنند‌؛ ژاوي، كريم بن‌زما، كيه ليني، روبرت لواندوفسكي، تئو والكات، گري كيهيل و بقيه تمام هنرشان را به خرج مي‌دهند ولي هرگز نمي‌توانند با چشمان بسته بيش از 8 روپايي بزنند‌. در همين كليپ رونالدينيو هنرش را خرج مي‌كند و با چشمان بسته 44 روپايي مي‌زند. عملكردي خارق‌‌العاده از استعدادي كه اين روزها به دنبال يك تيم براي بازي كردن مي‌گردد.