به گزارش پارس به نقل از تسنیم الیوسا آهومادا، مادر کارلوس باکا که در دقایق پایانی بازی اخیر تیم‌های ملی کلمبیا و برزیل با نیمار درگیر شد، از رفتار کاپیتان سلسائو انتقاد کرد و گفت اگر می‌توانست به شیوه خودش مهاجم تیم فوتبال بارسلونا را کتک می‌زد.

درگیری نیمار و کارلوس باکا در دقایق پایانی بازی که منجر به اخراج هر دو بازیکن شد، جنجال بزرگی در پایان بازی به راه انداخت که حتی در خارج از میدان و با درگیری نیمار با داور بازی (حرکتی که چهار جلسه محرومیت برایش به همراه داشت) ادامه پیدا کرد.
مادر باکا در گفت‌وگو با نشریه ال‌هرالدو گفت: اگر من در آن بازی در استادیوم حضور می‌داشتم، یکی از کفش‌های پاشنه بلندم را درمی‌آوردم نیمار را با آن می‌زدم و می‌دانم هر زن دیگری که در ورزشگاه حضور داشت به من ملحق می‌شد. وقتی رفتار او را دیدم عصبانی شدم و نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم. دلم می‌خواست که در ورزشگاه بودم و می‌توانستم پسرم را کنار بکشم تا نتوانند او را بزنند. در آن درگیری ممکن بود آسیبی جدی به او وارد شود.
باکا به خاطر نقشی که در درگیری بازیکنان دو تیم ایفا کرد از سوی کمیته انضباطی کوپا‌‌آمه‌ریکا دو جلسه از همراهی تیمش محروم شده است. این مسئله باعث شد که مادرش از او انتقاد و اعتراف کند که بیشتر از اینها از مهاجم سویا انتظار داشته است.
وی اظهار داشت: من وقتی حرکات کارلوس را دیدم واقعاً ناراحت شدم، چون قبل از این بازی هرگز چنین رفتاری را از او ندیده بودم. برای‌اش یک پیام فرستادم و این موضوع را به خودش هم گفتم، چون واقعاً لازم نبود که چنان رفتاری از خودش نشان دهد.
تیم ملی کلمبیا امشب (یکشنبه) برای کسب جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمه‌ریکا به مصاف تیم ملی پرو می‌رود.