به گزارش پارس به نقل از کاپ مربی سابق استقلال گفت:فقط دوست دارم مسئولان یک توضیح درباره این نحوه دادن اهلیت به افراد بدهند.

آتیلا حجازی در خصوص درخواست خانواده حجازی با نام او از وزارت ورزش برای اجاره باشگاه استقلال اظهار داشت: من در چند روز اخیر در ایران حضور نداشتم اما اخبار را پیگیری می کردم. قبل از اینکه از ایران خارج شوم چند تن از دوستانم از من خواستند که توسط من برای اداره باشگاه استقلال درخواستی را به وزارت ورزش ارائه دهیم. البته از همان ابتدا هم می دانستیم که این اتفاق شدنی نیست اما گفتیم تلاشمان را انجام دهیم. در هر صورت سعید رمضانی در غیاب من پیگیر این ماجرا بود اما متاسفانه به جایی نرسید. 
وی در پاسخ به این سوال که این دوستان شما علی انصاری و فتح الله زاده بودند عنوان کرد: بله همین طور است. من صحبت هایی را با فتح الله زاده داشتم اما با انصاری خودم شخصا صحبت نکردم. فتح الله زاده به من گفت با نام خانواده حجازی برای این کار اقدام می کنیم تا شاید حداقل به خاطر نام ناصرخان اتفاقات مثبتی برای ما رقم بخورد. من هم گفتم هر کمکی از دستم بربیاید انجام می دهم اما متاسفانه در آخر دیدید که حتی ظاهر را هم حفظ نکردند تا بعد از برگزاری یک جلسه نمادین به ما پاسخ منفی بدهند. 
مربی سابق استقلال در خصوص اینکه تفاوت وی با گزینه های دیگر وزارت ورزش برای اسپانسری استقلال چیست که او به این زودی برای این کار رد شد، بیان داشت: حتما اهلیت ما هم ثابت نشده است. من فقط دوست دارم مسئولان یک توضیح درباره این نحوه دادن اهلیت به افراد بدهند. نمی دانم چه شاخصه هایی دارد اما خیلی دوست دارم من هم اهلیت پیدا کنم. 
حجازی درباره بلاتکلیفی استقلال در انتخاب سرمربی خاطرنشان کرد: گزینه اصلی استقلال علیرضا منصوریان بود که با نفت قرارداد دارد و طبیعی است این باشگاه دوست ندارد سرمربی اش را از دست بدهد. متاسفانه در حالی که خیلی از تیم ها تمرینات شان را این روزها آغاز می کنند استقلال همچنان اندر خم یک کوچه است. واقعا اگر افراد متخصصی در این باشگاه حضور داشته باشند انتخاب سرمربی آنقدر هم سخت نیست. فوتبال دیگر حرفه ای شده و نباید بر سر چندرغاز پول بیشتر یا کمتر مدت ها چانه زنی کنیم. شنیدم همین استیماچ که به ایران آمده با مسئولان استقلال اختلاف 200 میلیون دلاری دارد. یعنی واقعا این اختلاف قابل حل نیست؟ اگر طرز تفکرشان اینطور است که می توانند یک مربی درجه 4 با 50 میلیون به ایران بیاورند.
وی درباره اینکه در این شرایط سرمربی خارجی را برای استقلال بهتر می داند یا داخلی تصریح کرد: نظر من روی مربی خارجی است اما همه می دانیم مربیان خارجی پولشان را می خواهند که باشگاه استقلال هم پولی در بساط ندارد. مربی خارجی دیگر با من بمیرم و تو بمیری کاری ندارد و حرفه ای فکر می کند. البته فکر می کنم حتی اگر قرار باشد یک مربی سطح بالا به ایران بیاید باید از فوتبال کشورمان شناخت داشته باشد وگرنه فکر نمی کنم بیشتر از نیم فصل در استقلال دوام بیاورد.
مربی سابق استقلال افزود: البته اگر در یک برنامه ریزی طولانی مدت یک مربی خارجی سطح بالا بیاوریم و به او زمان بدهیم که در فصل اول قهرمانی نمی خواهیم قطعا می تواند اتفاق خوبی باشد اما استقلال فقط برای بعضی ها این فرصت را قائل شد و فکر نمی کنم برای خارجی ها اینقدر صبر کنند. این روزها هواداران استقلال آنقدر به من زنگ می زنند و پیامک می دهند و ابراز نگرانی می کنند که من هم مانده ام چه کار کنم. باور کنید من در استقلال نه سمت دارم و نه از اتفاقاتی که در این باشگاه می افتد خبر دارم. توصیه ام این است همین امروز و فردا تکلیف سرمربی را مشخص کنند. حالا چه خارجی و چه داخلی. دیگر نباید بیشتر از این زمان را از دست داد.
حجازی در پایان درباره اینکه گفته می شود ممکن است قلعه نویی بار دیگر هدایت استقلال را در دست بگیرد، گفت: من در این باشگاه تصمیم گیرنده نیستم که بخواهم در این باره نظر بدهم. به نظرم کسانی که الان در استقلال تصمیم گیرنده هستند می توانند هر تصمیمی که دلشان می خواهد، بگیرند. شاید نظر افشارزاده این است که قلعه نویی برگردد و اگر این اتفاق هم بیفتد کسی نمی تواند حرفی بزند. به هر حال با شرایط فعلی هیچ بعید نیست این اتفاق رخ دهد اما باید به فکر واکنش هواداران هم باشیم.