به گزارش پارس به نقل از ایران ورزشی ساعت 14 روز سه شنبه جلسه شروع شد. جلسه‌ای که بیش از همه پیکان انتظار آن را می‌کشید. چند وقتی است که پرونده پیکان روی میز صالحی است و آقای رییس تمام جوانب را برای صدور رای این پرونده می‌سنجد. تکراری است اگر دوباره پرونده موتومبا را ورق بزنیم. تخلف این بازیکن برای همه روشن شده و حرف پیکانی‌ها بر سر نوع صدور حکم کمیته اضباطی است. به همین خاطر از دو هفته پیش پیگیری‌های کمیته استیناف شروع شد.

اما سوال اینجا بود که در شرایطی که مدت زمان زیادی از پایان لیگ و بازی‌های پلی‌آف می‌گذرد کمیته استیناف حکمی می‌دهد که تمام معادلات به هم بریزد و همه چیز از نو شروع شود؟ شاید از دید فوتبالی‌ها این مساله بعید باشد! اما وقتی این مساله را با صالحی رییس کمیته استیناف در میان می‌گذاری اینطور پاسخ می‌دهد: «اگر قرار بود همانطور که کمیته انضباطی رای داد ما هم رای بدهیم و مصلحت را به منفعت ترجیح دهیم پس چه لزومی داشت این همه وقت صرف کنیم. خیلی زود جواب این پرونده را می‌دادیم.»
این حرف صالحی قابل تامل است. به هرحال وقتی کمیته استیناف دو بار جلسه اضطراری می‌گذارد و هر بار ساعت‌ها روی این پرونده کار می‌کند نمی‌تواند به مصلحت اندیشی فکر کند.
روز سه‌شنبه دوباره کمیته استیناف تشکیل جلسه داد ساعت 14 همه غیر از دادرس حضور داشتند و برای تبادل اندیشه پشت میز نشستند. این نشست چهار ساعت طول کشید. حتی مجبور شدند آیین‌نامه فیفا را روبه‌روی خود بگذارند و بعضی از مسائل را با آیین نامه فیفا تطبیق بدهند اما این جلسه چهار ساعته هم نتیجه نداد.
سه ماده قانونی پیش روی کمیته استیناف است ماده 68، 74 و 86 ماده‌هایی هستند که به ماجرای تخلف موتومبا نزدیک هستند و کمیته استیناف با ارجاع به این قوانین می‌تواند پرونده را پیش ببرد اما نکته اینجاست که باز هم ابهاماتی می‌ماند که با ماده‌های قانونی آیین نامه ایران نمی‌توان آنها را تطبیق داد و نیاز است که به سراغ آیین نامه فیفا بروند. به همین خاطر هم جلسه روز سه شنبه با اینکه 4 ساعت طول کشید اما به جایی نرسید!
جلسه نافرجام کمیته استیناف برای رسیدگی به پرونده پیکان بازهم ادامه خواهد داشت. مردان کمیته استیناف قرار است روز یکشنبه باز هم تشکیل جلسه بدهند و درباره این پرونده دوباره تصمیم بگیرند. این شاید آخرین بررسی‌های کمیته استیناف باشد اما نتیجه رای چه خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال صالحی می‌گوید: «نمی‌دانم. باید دوباره با اعضا شور و مشورت کنیم و درباره ماده‌ قانونی مرتبط با این قضیه تصمیم بگیرم.» هفته آینده رای نهایی صادر می‌شود رایی که مسوولان باشگاه پیکان به آن خوشبین هستند و امیدوارند سند لیگ برتری این تیم در این جلسه صادر شود.