به گزارش پارس به نقل از کاپ مدافع تیم ملی فوتبال گفت: خودم را نماینده جوانان لیگ برتر می دانم و فکر می کنم اگر بتوانم عملکرد خوبی در تیم ملی داشته باشم راه برای جوانان دیگر هم باز می شود. 

محمدحسین کنعانی زادگان درباره تساوی تیم ملی مقابل ترکمنستان در گام نخست مقدماتی جام جهانی 2018 اظهار داشت: به نظرم بازی خوبی را ارائه دادیم اما اصلا نتیجه خوبی نگرفتیم. ما قبل از بازی با بازیکنان همدل شدیم هر طور شده در این دیدار پیروز شویم اما فکر می کنم حدود 20 موقعیت داشتیم که به گل تبدیل نشد. خودم شخصا دو فرصت خوب را در جریان بازی از دست دادیم. همچنین سردار و وحید امیری توپ هایشان توی دروازه نرفت. به قول کی روش اگر تا 6 ساعت بعد هم بازی می کردیم نمی توانستیم گل بزنیم چون بدشانسی به ما روی آورده بود.
وی افزود: با این حال اصلا ناامید نیستیم چون با توکل به خدا می توانیم در بازی های بعدی به پیروزی برسیم و دو امتیاز از دست رفته در این دیدار را هم جبران کنیم. به نظرم باید از بازی دیروز درس بگیریم و بتوانیم با امتیاز کامل از این گروه به دور بعدی صعود کنیم. 
مدافع تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که خودش را روی گل ترکمنستان مقصر می داند تصریح کرد: من نمی خواهم کارشناسی کنم و بگویم من مقصر بودم یا نفر دیگری اما همیشه می گوییم وقتی یک تیم گل می خورد همه روی گل خورده مقصر هستند همانطور که وقتی گل می زنیم همه در آن سهیم هستند. کی روش هم بعد از بازی نه به من و نه به مدافع دیگری چیزی درباره گل خورده نگفت و به دنبال مقصر نمی گشت. این بازی تمام شده و دیگر نباید به دنبال مقصر بگردیم چون فایده ای هم ندارد. مهم این بود که یکسری بازیکن جوان توانستند در این سفر اولین بازی های ملی خود را به نمایش بگذارند. 
کنعانی زادگان درباره اینکه جای سیدجلال حسینی که به دلیل مشکل مالیاتی نتوانست تیم ملی را همراهی کند بازی می کرد بیان داشت: درست است که حسینی حضور نداشت اما یک مدافع دیگر به نام پورعلی گنجی هم بود که در جام ملت های آسیا برای تیم ملی ثابت بازی می کرد. من آنقدر خوب کار کردم که خدا را شکر کی روش متقاعد شد به من بازی بدهد. در بازی با ازبکستان هم اولین بازی ملی ام را انجام دادم و توانستم خودم را نشان دهم. خودم را نماینده جوانان لیگ برتر می دانم و فکر می کنم اگر بتوانم عملکرد خوبی در تیم ملی داشته باشم راه برای جوانان دیگر هم باز می شود. دیروز هم هر چه در توانم داشتم برای تیم ملی گذاشتم اما متاسفم که نتوانستیم پیروز شویم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا چند ماه قبل فکر می کرد به این زودی مدافع ثابت تیم ملی شود عنوان کرد: نمی توانم بگویم اصلا فکرش را نمی کردم چون به خودم اعتقاد داشتم. آرزوی هر بازیکنی است پیراهن تیم ملی را بپوشد و من هم در 20 سالگی به این افتخار رسیدم. متاسفانه وقتی در پرسپولیس بودم با توجه به سن پایینم به من بازی نمی رسید که اگر اینطور نبود شاید خیلی زودتر از اینها به تیم ملی می رسیدم. 
مدافع تیم ملی در خصوص اینکه با این تساوی بار دیگر انتقادات به سمت کی روش جاری خواهد شد خاطرنشان کرد: کی روش دیگر باید چه کار کند؟ این همه می گفتند میانگین سنی تیم ملی بالاست، حالا که او به جوانان میدان داده باز هم می خواهند انتقاد کنند. کی روش که دیگر نمی تواند بیاید داخل زمین گل بزند. او همه چیز را در خارج از زمین به ما گفت اما ما در زمین در زدن ضربات آخر دقت کافی را نداشتیم. شاید ما باید در همان دقایق ابتدایی 5،6 گل می زدیم. فکر می کنم با پیروزی در بازی های بعدی بتوانیم حتی منتقدان را هم متقاعد کنیم که تیم ملی جوان شده و در مسیر پیشرفت قرار دارد.
کنعانی زادگان درباره اینکه تصور می کند حضورش در ترکیب ثابت تیم ملی ادامه دار باشد، گفت: از همان ابتدا گفته بودم به تیم ملی آمده ام که بمانم نه اینکه خط بخورم. البته اگر کمی با دقت به خط دفاعی تیم ملی نگاه کنیم متوجه می شویم کی روش به فکر آینده است چون میانگین سنی مدافعان تیم ملی بالا رفته و نفراتی چون حسینی و منتظری شاید فقط تا چند سال دیگر بتوانند بازی کنند. به همین خاطر کی روش از همین حالا به فکر افتاده تا برای جام جهانی آینده پشتوانه سازی خوبی در خط دفاعی داشته باشد. 
وی با اشاره به جو ورزشگاه ترکمنستان اذعان داشت: وقتی به ایران برگشتیم خیلی از دوستانم می گفتند ما فکر کردیم هیچ کسی در ورزشگاه نیست. آنقدر تماشاگران ترکمنستانی منظم ورزشگاه را پر کرده بودند که در تلویزیون اینطور به نظر می رسید هیچ کس در آنجا حضور ندارد. امیدوارم در بازی های خانگی مردم ایران بتوانند خیلی بیشتر از ترکمنستانی ها به ورزشگاه بیایند و باعث برد ایران شوند. 
کنعانی زادگان در پایان در خصوص وضعیتش برای فصل آینده توضیح داد: من همچنان سرباز هستم و باید یک فصل دیگر در ملوان بمانم. البته از این انتخابم راضی هستم چون شاید اگر به تراکتورسازی می رفتم نمی توانستم اینقدر پیشرفت کنم. البته ملوان اصلا اوضاع خوبی ندارد و مثل فصل گذشته تقریبا وضعش خراب است. فکر می کنم امسال هم با این شرایط تیم دیر بسته شود که در طول فصل مشکلات زیادی را برای ما به وجود خواهد آورد.