به گزارش پارس به نقل از کاپ تحقیقات پلیس در برزیل باعث شد تا شواهدی به دست آید که یک شرکت ساختمانی قطری مبلغی را به حساب سری بانکی به نام ریکاردو تکسیرا واریز کرده است.
این خبر چندی بعد از دستگیری اعضای فیفا در زوریخ مطرح شد. پیش از این هم درباره رشوه گرفتن تکسیرا شایعاتی مطرح شده بود و حتی بازی دوستانه برزیل و آرژانتین در قطر در سال 2010 را هم به این موضوع نسبت می دادند. گفته می شود که درآمد حاصل از آن بازی به یک شرکت ساختمانی قطری که متعلق به یکی از نزدیکان امیر قطر بوده رسیده است. این بار اما گفته می شود که تکسیرا که تا سال 2012 رئیس کنفدراسیون فوتبال برزیل بود، برای رای دادن به میزبانی قطر رشوه گرفته است. هرچند این مبلغ واریز شده از سوی کسی که به موضوع انتخابات نسبت داده شود، نبوده است و این موضوع این ابهام را به وجود آورده که این شرکت ساختمانی چه نسبتی با مسائل فوتبالی قطر دارد که در مساله رای ها هم تاثیرگذار بوده است.
در هر دو تحقیقات نام تکسیرا دیده می شود. گفته می شود که یک قاضی دادگاه در موناکو  از حساب  سری تکسیرا در یکی از بانک های آن منطقه خبر داده و جزئیات آن را به پلیس برزیل تحویل داده است. گفته می شود که در این حساب 30 میلیون یورو پول وجود دارد.
تکسیرا اما مدعی شده که حسابش  در موناکو دو سال بعد از این که قطر میزبان جام جهانی شده افتتاح شده است و این پول درآمد خودش دربرزیل بوده است. او گفته: من به قطر رای دادم. اما برای این کار یک پنی هم نگرفتم.