به گزارش پارس به نقل از ورزش سه 6 دیداری که بین 2 تیم‌ ملی فوتبال ایران و ترکمنستان انجام شده در فاصله زمانی سال های 1993 تا 1996 بوده است.

1. 3 بازی 2 تیم در ورزشگاه آزادی برگزار شده که 2 بار با پیروزی 2 ـ یک ایران و یک بار با باخت ایران توأم شده است.

2. در 4 بازی آخر بین 2 تیم ایران برابر حریف هیچگاه بازنده نبوده است.

3. از 6 دیدار، 3 دیدار دوستانه، یک دیدار در چارچوب بازی های آسیایی 1994 هیروشیما و 2 بازی در چارچوب مسابقات فوتبال جام «اکو» در تهران بوده است.

4. گل های ایران برابر ترکمنستان را به ترتیب در بازی اول صمد مرفاوی و محسن گروسی، در بازی دوم صمد مرفاوی و علی اصغر مدیرروستان، در بازی سوم کریم باقری و در بازی چهارم هم کریم باقری بوده است. البته گل ایران برابر ترکمنستان در بازی سوم با ضربه کریم باقری و دخالت مدافع ترکمنستان ثبت شد.

5. پرتماشاگرترین بازی تاریخ ایران و ترکمنستان در بازی پنجم و ششم بوده که در عشق آباد و تهران انجام شد. 30هزار نفر بازی را تماشا کردند.

6. سه دیدار دیگر ایران و ترکمنستان که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، 15 هزار تماشاگر بازی را تماشا کردند.

7. ترکیب ایران در آخرین بازی برابر ترکمنستان با حضور احمدرضا عابدزاده، فرشاد فلاحت زاده، افشین پیروانی، کریم باقری، محسن رنجبران، سیروس دین محمدی، امیر قلعه‌نویی، علیرضا حکیم زاده، ابراهیم تهامی، ادموند اختر و محسن گروسی شکل گرفت. در نیمه دوم استیلی و علی دایی جای ابراهیم تهامی و علیرضا حکیم زاده را گرفتند.

8. در بازی ایران و ترکمنستان، طبق حرف و حدیث ها و خبرهایی که بعدا عنوان شد، علی دایی به علت ضعف در بازی های قبلی قرار بود از ترکیب اصلی تیم حذف شده و جایش را ادموند اختر بگیرد.

9. نفرات زیادی اولین بازی ملی خود را برابر ترکمنستان انجام داده اند که علی دایی، کریم باقری و مهرداد میناوند از آن دسته هستند.

10. محمد مایلی‌کهن در 3 بازی از 6 بازی، سرمربی ایران برابر ترکمنستان بوده و از این حیث رکورددار است.