به گزارش پارس به نقل از نامه نیوز از زیدان به عنوان یکی از گزینه های جانشینی کارلتو نام برده می شد اما در نهایت رافا بنیتس روی ‏نیمکت رئال نشست. زیدان تایید کرد که دوست دارد روزی سرمربی رئال شود اما معتقد است اکنون زمان ‏مناسبی برای رسیدن به این هدف نبود. ‏ 

او به خبرنگاران گفت:" زیدان، مربی رئال مادرید؛ به نظر خوب می آید. هرگز بحث جانشینی آنچلوتی ‏توسط من مطرح نبود. می خواستم با تیم دوم رئال ادامه بدهم زیرا هنوز کاملا آماده نیستم. 
.... 
این سخنان مردی است که به واقع یکی از موفق ترین مردان عصر خود در فوتبال بود او قهرمان جام جهانی  در سال 1998 است در اروپا 2000 قهرمان اروپا شده است در جام جهانی 2006 نایب قهرمان  جام جهانی شده است سه بار مرد سال فوتبال در سالهای 1998 و 2000 و 2003 شده است او در سه فینال چمپیونز لیگ حضور داشته  یک بار هم قهرمان اروپا شده است  او سابقه بازی در دو باشگاه بزرگ دنیا  یعنی یوونتوس و رئال مادرید را دارد و سابقه و تجربه او قابل  توصیف نیست اما در عرصه مربیگری او می گوید که آماده نیست و قرار است با تیم دوم رئال مادرید شروع کند.

زیدان تجربه لوئیز انریکه را می بیند؛ انریکه از سال 2008 مربیگری خود را شروع کرده است. سه سال در بارسا بی بوده است که در سال 2011 توانست این تیم را  به یک رده بالا یعنی لیگا ادلانته ببرد سپس راهی تیم رم شد و بعد از یک سال حضور در آس رم به سلتا ویگو رفت و با کوله باری از تجربه به بارسا آمد و امسال توانست با بارسا قهرمان لا لیگا و کوپا دل ری و چمپیونز لیگ شود.

زیدان شاید تجربه گواردیولا را می بیند؛ گواردیولا در ۲۱ ژوئن سال ۲۰۰۷، به همراه تیتو ویلانوا به عنوان دستیار او، سرمربی تیم بارسلونا بی شد. تحت هدایت او، تیم صدرنشین ترسرا دویژن بخش سوم لیگ‌های اسپانیایی شد و به سگوندا دویژن لیگ دوم اسپانیا صعود کرد که نشان از پیشرفت تیم بود. گواردیولا در ۲۱ ژوئن ۲۰۰۷ از سوی خوان لاپورتا به مربی گری بارسا برگزیده شد. دوران مربی گری وی با جدایی رونالدینیو، دکو، زامبروتا، جیووانی، ادمیلسون، اوله گر و سانتیاگو ازکه رو از بارسا و با پیوستن دنی آلوس، سیدو کیتا، مارتین کاسه رس و جرارد پیکه به بارسا همراه بود. 

گواردیولا در بارسلونا دورانی طلایی را رقم زد. سه قهرمانی در چهار فصل لالیگا و دو قهرمانی و دو بار رسیدن به نیمه‌نهایی در چهار فصل لیگ قهرمانان از افتخارات پپ در بارسلونا بود. دوبار قهرمانی در سوپر کاپ اروپا و دو بار قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان و گرفتن ۶ گانه برای بارسلونا و همین طور ۱۰ برد در الکلاسیکوها که معروف ترینشان برد ۶-۲ و ۰-۵ بود. پپ گواردیولا در نهایت پس از کسب چهارده جام قهرمانی در چهار سال بارسلونا را ترک کرد.

زیدان حق دارد. او نمی خواهد در فوتبال سرنوشتی را پیدا کند که پلاتینی و مارادونا تجربه کردند.

از فوتبال جهان به فوتبال خودمان بر می گردیم. این روزها صحبت از حضور علی منصوریان در  استقلال است. منصوریان از پارس خودرو به استقلال آمد. او سابقه بازی در سنگاپور و یونان و آلمان را دارد. مربیگری را در پاس همدان شروع کرد که خیلی زود از کار بر کنار شد بعد ها در  تیم ملی بی هیچ سابقه روشنی کمک افشین قطبی شد و بعد از برکناری او یک بازی هم تیم ملی را برابر روسه هدایت کرد. او در تیمهای امید و تیم زیر 22 سال ایران هم مربیگری کرده است. منصوریان امسال با نفت سوم لیگ برتر و در فینال جام حذفی حضور داشته و اکنون  تیمش در  بین هشت تیم آسیا است.

در خواست حضور رسمی منصوریان بعنوان سر مربی در تیم استقلال مطرح شده است، تیمی پرحاشیه که نه تکلیف هییت مدیره اش روشن است نه بودجه و اصولا صاحبش!

از منصوریان می پرسیم آیا نباید کمی به گفته های زیدان توجه کند ؟ منصوریان نباید سرنوشت گل‌محمدی و پیروانی و علی دائی پرسپولیس و زرینچه و نعلچگر و مرفاوی استقلال را تجربه کند.  منصوریان نباید سوخته شود. آیا جاه طلبی های فوتبال ما این اجازه را به او می دهد؟