به گزارش پارس به نقل از شهروند دو‌سال از اتفاقاتی که برای محسن قهرمانی رخ داد، می‌گذرد، اتفاقاتی که مسیر کلی زندگی‌اش را تغییر داد. داوری که به واسطه نگرفتن یک پنالتی و اخراج بی‌مورد میثم حسینی در دیدار سپاهان و پرسپولیس محکوم شده بود،‌ حالا با وجود پایان محرومیتش دوست ندارد به فوتبال برگردد. البته اخیرا اتفاقی مشابه نیز برای علیرضا فغانی رخ داده و او به خاطر اشتباه در دیدار تراکتورسازی و نفت تا اطلاع ثانوی محروم شده است. همین موضوع بهانه خوبی برای همکلام‌شدن با محسن قهرمانی است که امیدوار است فغانی سرنوشتی مشابه او پیدا نکند. گفت‌وگوی «شهروند» با قهرمانی را در ادامه   می‌خوانید:  
‌ با این‌که کفاشیان هم در منزل شما حضور پیدا کرد و محرومیتتان نیز به اتمام رسیده،‌ خبری از شما در میادین نیست.
من فعلا اصلا به داوری فکر نمی‌کنم. دبیر هیأت انجمن‌های ورزشی در استان خراسان هستم که ١٥ رشته ورزشی زیرمجموعه این هیأت است. بسیار درگیر شده‌ام و از کاری که می‌کنم،‌ واقعا لذت می‌برم.
 پس باید از این پس در انتظار رسیدن شما به ریاست فدراسیون انجمن‌های ورزشی باشیم؟
نه همین گوشه که هستم،‌ راحتم. مهم برایم این بود که بتوانم در بخش دیگری به ورزش خدمت کنم. من رشته دانشگاهی‌ام تربیت بدنی است و بیگانه با این کار نیستم. با این‌که تبلیغات درباره رشته‌های انجمن‌های ورزشی کم است اما به نظرم حتی از فوتبال هم جذاب‌تر هستند. رشته‌هایی مثل دراگون بت، سافت بال و بیس بال مرا جذب خودش کرده است.
  ‌ دلتان برای میادین فوتبال و قضاوت تنگ نشده است؟
قطعا دلم برای قضاوت و داوری تنگ شده است. حتی چند وقت قبل در یک بازی استانی قضاوت کردم تا این دلتنگی بیشتر نشود. البته همین حالا هم تمرین می‌کنم و شرایط بدنی خوبی دارم. با این وجود دوست ندارم سمت فوتبال بروم چون انگار از این رشته زده شده‌ام. به‌هرحال گاهی اوقات مجبور می‌شوی که به خاطر این‌که خانواده‌ات در آرامش باشند،‌ پا روی علایق خودت بگذاری. شاید هم یک روز برگشتم اما الان اصلا سمت فوتبال هم نمی‌روم و درباره‌اش حرف هم نمی‌زنم.
 بعد از گذشت نزدیک به ٢‌سال همچنان رفتار مردم با شما به خاطر آن اتهاماتی  که تحمل کردید، غیرعادی است؟
اتفاقاً  رفتار مردم از قبل هم با من بهتر شده است چون سطح شعور مردم بالاست. شاید یکسری در ابتدا با یکسری صحبت‌ها جوگیر شوند اما بعد از مدتی می‌فهمند که چه خبر بوده و پشیمان می‌شوند. با این حال نظر مردم هر چه باشد،‌ برایم قابل احترام است.
‌ خودتان توانستید آن اتفاقات و اتهاماتی که بابت رشوه گرفتن و... به شما زده شد را فراموش کنید؟
شاید اگر بگویم،‌ فراموش کردم،‌ دروغ گفته‌ام. خانواده‌ام در آن ماجرا خیلی اذیت شدند. طوری بود که تا مدت‌ها زندگی ما از روال عادی فقط به خاطر یکسری حرف خارج شده بود. شاید برای اولین بار خدا را شکر کردم و خوشحال بودم که پدر و مادرم در قید حیات نیستند! اگر آنها زنده بودند، دیگر رویم نمی‌شد که در چشمشان نگاه کنم.
‌ آنهایی که به شما اتهام زدند، را حلال کرده‌اید؟
نمی‌توانم به این سوال سخت شما پاسخ بدهم. من بعد از آن اتفاقات با خدای خودم درد دل کردم و این‌که علی دایی و سایر افراد را حلال کردم یا نه،‌ بین من و خدای خودم است. نمی‌توان یکسری مسائل را به زبان آورد چون از همان ابتدا هم من سکوت کردم و الان نیز قصد ندارم دوباره به حاشیه بروم. با وجود تمام این مسائل فقط می‌توانم بگویم که اصلا راضی نیستم که اتفاقاتی که برای خانواده من رخ داد،‌ برای خانواده آنها هم تکرار شود.
‌ شاید تنها حسن اتفاقات دیدار سپاهان و پرسپولیس باز شدن پرونده فساد در فوتبال بود که اخیرا نیز نتایجش اعلام شد!
نمایندگان مجلس ٦ ماه قبل از آن بازی این پرونده را باز کرده بودند اما نمی‌خواستند علنی شود. خوشحالم که نهادی بوده تا تمام تخلفات را رصد کند و من هم از خدایم است که دست فاسدان فوتبال رو شود.
 برسیم به علیرضا فغانی؛ داوری که خیلی‌ها می‌گویند به سرنوشت شما دچار شده است...
نمی‌دانم سرنوشتمان مشترک است یا نه اما فغانی خیلی بزرگتر از این حرف‌هاست که بخواهد جایگاهی که در داوری آسیا و جهان دارد را از دست بدهد. هفته گذشته با او صحبت کردم و امیدوارم که بلایی که سر من آمد را سر او نیاورند. فغانی به‌قدری عاقل است که بداند چه کند. فیفا روی او برای جام‌جهانی ٢٠١٨ برنامه‌ریزی کرده و مطمئن باشید که به این دستاورد هم می‌رسد. حتی پتانسیل قضاوت در فینال جام‌جهانی را هم دارد.
 مشورتی به فغانی دادید تا اتفاقاتی که برای شما رخ داد، منجر به محرومیت طولانی مدت او هم نشود؟
با فغانی درباره داوری و این مسائل صحبت نکردم. من از نظر سنی برادر بزرگتر او هستم اما تجربه‌ای که فغانی در این مدت کسب کرده به او کمک می‌کند تا یک قدم رو به جلو بردارد.