به گزارش پارس به نقل از ایسنا یازده بازیکن بزرگ اهل آمریکای جنوبی در آرزوی کسب عنوان قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا ماندند. آیا قرار است لینول مسی هم به جمع این بازیکنان بپیوندد؟

 لیونل مسی در مصاحبه‌های خود از آرزوی کسب کوپا آمه‌ریکا می‌گوید؛ بازیکنی که بیشتر عنوان‌های تیمی و انفرادی جهان فوتبال را به دست آورده است اما کسب جام با تیم ملی آرژانتین برای او به آرزو تبدیل شده است.

مسی در کوپا آمه‌ریکا 2015 این فرصت را دارد تا به عنوانی قهرمانی برسد اما او تنها بازیکن بزرگی نیست که موفق به کسب این جام نشده است. یازده بازیکن مشهور اهل آمریکای جنوبی نتوانستد طعم قهرمانی در این جام را بچشند. مهم‌ترین بازیکنان پله و مارادونا هستند که به عنوان بازیکنان قرن از آنها یاد می‌شود اما در حسرت قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا ماندند.

پله تنها در یک دوره از جام ملت‌های آمریکای جنوبی حضور داشت و در این رقابت‌ها هشت گل به ثمر رساند. او با این که سه بار با تیم ملی برزیل قهرمان جهان شد اما درکوپا آمه‌ریکا به توفیقی دست نیافت.

آرژانتین در سال 1979 که اولین حضور دیگو مارادونا در کوپا آمه‌ریکا بود، ضعیف‌ترین نمایش خود را به اجرا گذاشت و هر سه بازی خود را واگذار کرد. سال 1989 مارادونا با آرژانتین به مقام چهارمی این مسابقات رسید و در آخرین حضورش در سال 1989 آلبی‌سلسته در مقابل برزیل بازی را واگذار کرد.

دروازه‌بان فراموش‌ناشدنی پاراگوئه، خوزه لوئیز چیلاورت هم یکی از این یازده بازیکن است. او در سه جام حضور داشت اما موفقیتی با تیم ملی کشورش به دست نیاورد.

کارلوس والدراما در سال‌های 1987، 1989، 1991 و 1993 با کلمبیا در کوپا آمه‌ریکا شرکت داشت اما در سالی که او در تیم ملی حضور نداشت، کلمبیای میزبان موفق به قهرمانی در این جام شد!

بالاترین عنوان "ایوان زامورانو"ی شیلیایی کسب مقام نایب قهرمانی بود. "ایوان مخوف" همچنین در کوپا 1991 و 1999 به ترتیب به مقام سومی و چهارمی رسید.

آلوارو رکوبا تنها در جام 2007 حضور داشت که اروگوئه در نیمه‌نهایی بازی خود را به برزیل قهرمان واگذار کرد.

ناکام‌ترین بازیکن آلکس آگینابا بود که در 8 دوره تنها عنوان چهارمی را با اکوادور کسب کرد.

اچوریا، هافبک بولیویایی در تاریخ این کشور جایگاه خاصی دارد. او به همراه تیم ملی کشورش به جام‌جهانی 1994 آمریکا راه یافت اما در کوپا آمه‌ریکا به توفیقی دست نیافت.

روبرتو پالاسیوس، هافبک پرویی با این که در 5 دوره حضور داشت، بهترین نتیجه پرو در این سال‌ها رسیدن به نیمه نهایی بود.

زیکو یکی از ستاره‌های بزرگ برزیل نیز جزو این بازیکنان است. او که به عنوان هشتمین بازیکن برتر دنیا محسوب می‌شود حتی در کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی نیز ناکام ماند.

سوکراتس برزیلی نیز در سال 1983 به عنوان بهترین بازیکن سال آمریکای جنوبی انتخاب شد ولی عنوانی در کوپا کسب نکرد.