به گزارش پارس به نقل از خبر ورزشی چند روز پیش که با حمید استیلی مصاحبه می‌کردیم با تعجب به ما گفت: «یعنی از انتقال مهدی طارمی به القادسیه کویت هیچ چیز به باشگاه پرسپولیس نمی‌رسد؟!»
جواب اين سؤال را مي‌دانستيم اما وقتي بيشتر تحقيق كرديم، به نكات جالبي هم رسيديم. ظاهراً قبل از شروع ليگ چهاردهم، پرسپوليسي‌ها بر سر قرارداد دو ساله‌اي با مهدي طارمي به توافق مي‌رسند. قرار بر اين مي‌شود اين قرارداد دو ساله به امضا برسد كه در لحظه آخر وكيل اين بازيكن بوشهري تبصره‌اي به آن اضافه مي‌كند.

گويا در اين تبصره آمده است كه اگر مهدي طارمي 8 بازي براي پرسپوليس انجام دهد، قرارداد سال دوم او توافقي مي‌شود. به عبارت ساده‌تر اگر مهدي طارمي با باشگاه پرسپوليس توافق نكند، آنگاه رسماً بازيكن آزاد خواهد شد!
در آن مقطع عليرضا رحيمي مديرعامل وقت پرسپوليس تهران نيز پاي قرارداد را امضا مي‌كند تا ديگر هيچ مشكلي باقي نماند!
البته شنيديم در قرارداد مهدي طارمي قيد شده كه سرمربي تيم بايد از عملكرد اين بازيكن رضايت داشته باشد و ظاهراً نامه‌اي هم در اين ارتباط به امضاي حميد درخشان رسيده است.

حال بايد پرسيد باشگاه پرسپوليس چرا بايد با يك بازيكن 22 ساله قرارداد يك ساله امضا كند؟
تصورش را بكنيد، اگر به جاي پرسپوليس يك باشگاه اصفهاني قرار بود مهدي طارمي را جذب كند، با او چگونه قرارداد مي‌بست؟

شرط مي‌بنديم اگر به جاي پرسپوليس يك باشگاه اصفهاني - فرقي هم نمي‌كند سپاهان باشد يا ذوب‌آهن! - بود، نه تنها با طارمي جوان و گمنام 5 ساله مي‌بست بلكه بندي در قرارداد بازيكن مي‌گنجاند كه بتواند از القادسيه كويت هم حق رشد بگيرد!

متأسفانه باشگاه پرسپوليس سال‌هاست كه از سوءمديريت رنج مي‌برد و حتي قادر نيست از طريق بازيكنان جوان هم درآمدزايي كند. جواناني كه به زحمت جذب و كشف مي‌كند اما در نهايت مفت و مجاني به ساير باشگاه‌ها واگذار مي‌كند. طارمي يك نمونه است و از اين امثال‌ها فراوان وجود دارد.

پس از بازگشت تيم ملي
طارمي با نژادفلاح جلسه مي‌گذارد
تيم ملي ايران روز 26 خرداد ماه جاري در اولين ديدار خود در چارچوب بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه به مصاف تركمنستان خواهد رفت. قرار است شاگردان كارلوس كروش 27 خرداد (چهارشنبه) به ايران بازگردند.
گفته مي‌شود پس از بازگشت تيم ملي به ايران مهدي طارمي به دفتر باشگاه پرسپوليس مي‌رود تا با محمدحسين نژادفلاح جلسه‌اي داشته باشد.
شنيديم اين نشست براي تسويه حساب برگزار مي‌شود و بعيد مي‌دانيم مهدي طارمي پيشنهاد القادسيه كويت را رد كند و در پرسپوليس بماند.