به گزارش پارس به نقل از تسنیم علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال نفت تهران که با این باشگاه قرارداد دو ساله دارد و برنامه‌ای دو ساله به مسئولان این باشگاه ارائه داده مورد توجه استقلال به عنوان جانشین قلعه‌نویی قرار گرفته و مذاکراتی با آبی‌پوشان نیز انجام داده است.
موفقیت منصوریان با تیم نفت تهران در اولین فصل حضورش به عنوان سرمربی این تیم و صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا باعث شد وی برای جدایی از نفت و پیوستن به استقلال دچار تردید شود. منصوریان که نسبت به روزهای آغاز کارش در کسوت سرمربیگری در تیم پاس همدان بسیار باتجربه‌تر شده، به خوبی می‌داند که برای رسیدن به آرزویش یعنی حضور در فینال آسیا نیاز به ابزار دارد. او برای رسیدن به این مهم در نشست عصر چهارشنبه خود با مسئولان باشگاه نفت سه درخواست را مطرح کرد که دو درخواست به تسویه حساب کامل با بازیکنان و کادرفنی و همچنین شفاف بودن و اعلام بودجه باشگاه نفت برای حضور در لیگ پانزدهم بازمی‌گشت.
در این بین شرط سوم منصوریان هزینه زیادی برای مسئولان باشگاه نفت خواهد داشت که به لیست سرمربی نفتی‌ها در فصل نقل و انتقالات مربوط است. در وهله اول منصوریان خواهان تمدید حتمی قرارداد 8 بازیکن تیم نفت از 11 بازیکنی است که قرادادشان با باشگاه نفت به پایان رسیده است. 8 بازیکنی که بار اصلی تیم بر دوش آنها قرار داشته و در موفقیت‌های فصل گذشته تیم بسیار تاثیر گذار بوده‌اند. بازیکنانی همچون پادوانی یا عزتی که با پیشنهادات بسیار سنگین‌تری به ترتیب از سوی باشگاه‌هایی مثل سپاهان و پرسپولیس مواجه شده‌اند.
منصوریان برای تقویت تیم خود خواهان جذب 4 بازیکن طراز اول لیگ چهاردهم شده که نام دوبازیکن خارجی آزاد هم در آن به چشم می‌خورد. کارلوس سانتوس، مدافع برزیلی فصل گذشته ذوب‌آهن که تا این لحظه برای تمدید قراردادش به توافق نرسیده و آلویس نانگ، مهاجم کامرونی فصل گذشته تیم فولاد که قراردادش با این باشگاه به پایان رسیده اما به دلیل بلاتکلیفی مدیریتی باشگاه فولاد هنوز قراردادش را تمدید نکرده است.
در این بین یکی دو بازیکن ایرانی هم برای نفتی شدن مد نظر منصوریان قرار دارند. آندرانیک تیموریان که گفته شده به دلیل رفاقتی که با منصوریان دارد حتی حاضر است 30 درصد از رقم قراردادی که باباشگاه‌های لیگ برتری دیگر می‌بندد را نادیده بگیرد. گفته می‌شود مهدی رحمتی دومین بازیکن ایرانی است که در این لیست قرار دارد.
به نظر می‌رسد در صورتی که منصوریان به هر دلیلی از نفت جدا شود و سرمربی استقلال شود برخی از این بازیکنان در لیست ارائه شده وی به باشگاه استقلال هم قرار داشته باشند.