به گزارش پارس به نقل از خبر ورزشی از مدت‌ها قبل که شایعه حضور علیرضا منصوریان در استقلال مطرح شده بود، نام مهدی رحمتی هم در لیست احتمالی آبی‌پوشان قرار گرفت. این شایعه وقتی جدی‌تر شد که رحمتی اغلب بازی‌های خانگی نفت در لیگ قهرمانان آسیا را از نزدیک تماشا می‌کرد.
اگر منصوريان استقلالي شود آنگاه رحمتي هم به احتمال زياد به اين تيم برمي‌گردد و بسيار ساده‌لوحانه است كه تصور كنيم او به عنوان يك بازيكن ساده‌ باز خواهد گشت. جدا از بحث كاپيتاني كه به احتمال زياد به او مي‌رسد (مگر اينكه با رضا عنايتي در اين رابطه توافق كند) موارد ديگري هم با او هماهنگ مي‌شود. براي مثال شك نكنيد اگر رحمتي به استقلال برگردد، در مورد خريد نفرات خط دفاعي با او مشاوره مي‌شود. البته اين مسئله چيز بدي نيست چون هماهنگي ميان گلر و مدافعان مي‌تواند در طول فصل آمار گل‌هاي خورده را كاهش بدهد (البته به شرطي كه مسئله در حد مشاوره باقي بماند و جنبه دخالت پيدا نكند)

اما مهم‌ترين مسئله‌اي كه پس از حضور رحمتي مطرح خواهد شد، سرنوشت اميرحسن صادقي است. رحمتي با منصوريان مي‌آيد و بديهي است كه قدرت فراواني پيدا مي‌كند حال آنكه صادقي در فصل قبل واقعاً ضعيف بود و انتقادات بسياري از او مطرح شد. از سوي ديگر همه مي‌دانند رحمتي و صادقي رابطه بسيار سردي با هم دارند و در سال 92 حتي چند بار با كنايه عليه همديگر مصاحبه كردند. با اين تفاسير اگر سنگربان سابق آبي‌پوشان دوباره استقلالي شود، بايد منتظر بمانيم و ببينيم اميرحسين صادقي در اين تيم باقي خواهد ماند يا ترجيح مي‌دهد حداقل يك فصل را دور از اين تيم بگذراند.

البته همه اين موارد در حالي مطرح مي‌شود كه در فوتبال ما بارها شاهد بوده‌ايم كه قهر و آشتي‌ها براساس منافع موجود تغيير كرده است. نمونه بارز آن داستان استقلالي ماندن رحمتي و جباري در سال 91 پس از روي كار آمدن امير قلعه‌نويي. اين دو نفر در حالي ماندند كه قبل از آن تندترين مصاحبه‌ها را عليه امير انجام داده بودند اما در نهايت هر سه نفر به اين نتيجه رسيدند كه بهتر است گذشته را فراموش كنند!