به گزارش پارس به نقل از خبر ورزشي آنهایی که دیروز در فرودگاه بودند، گواهی می‌دهند وقتی پرواز تیم ملی به تاشکند دوبار به تأخیر افتاد، رفتن سمت کارلوس کروش «دل شیر» می‌خواست.

كارلوس كه هنوز به اتفاقات فوتبال ايران و نحوه مديريت «خنده بر هر درد بي‌درمان دواست» و متد مديريتي «بي‌خياليسيم» فدراسيون فوتبال عادت نكرده، آماده انفجار بود. او از حسني‌خو، فدراسيون فوتبال و تمام آنهايي كه قول دادند و زير قولشان زدند، گلايه داشت. او مي‌خواست سرش را به ديوار بكوبد... اين حرف را دو بار هم به زبان آورد... يك بار به افشين پيرواني گفت: «راه‌حل آخرم اين است كه سرم را به ديوار بكوبم.» و بار ديگر در پاسخ به خبرنگار خبرورزشي كه از او پرسيد، الان چه بايد كرد؟ گفت: «چه كاري از من برمي‌آيد، به ديوار مشت بزنم يا با سر به ديوار ضربه وارد كنم. نه، اين كار فقط آسيبي كه به من رسيده را بيشتر مي‌كند.» كروش واقعاً از لحاظ روحي- رواني آسيب ديده بود.

او يك بار از مسئول رسانه‌اي تيم ملي خواست حرف‌هايش را مو به مو منعكس كند و به او گفت: «با اين اتفاقات تأسف‌برانگيز، شخصيت و غرور تيم ملي زير سؤال رفت و از مسئولان تقاضا مي‌كنم به قول‌هايي كه دادند، عمل كنند.» كروش بار ديگر هم به خبرنگار خبرورزشي گفت: «كار در تيم ملي ايران لحظه به لحظه سخت‌تر مي‌شود. مشكلات همچنان پابرجاست. ما جلسه گذاشتيم و حرف زديم، آقايان قول دادند حمايت مي‌كنند اما نتوانستند. نمي‌دانم وقتي نمي‌توانند حمايت كنند چرا قول مي‌دهند؟ الان شما به من بگوييد آيا درست است كه من به جاي شما براي آبروي تيم ملي كشورتان حرص بخورم؟! اگر كمك نمي‌كنيد، لااقل كنار من باشيد تا با هم حرص بخوريم. مشكل ماليات پابرجاست، مشكل بازيكنان سرباز هنوز وجود دارد، بازيكني كه بايد براي تيم ملي ايران بازي كند، به دليل مشكل مالياتي ممنوع‌الخروج است و حالا هم كه مي‌بينيد با سرگرداني در فرودگاه آبرو، اعتبار و شخصيت فوتبال ايران زير سؤال مي‌رود...

من نمي‌گويم قوانين اجرا نشود، مي‌گويم از تيم ملي حمايت شود و اگر امكان حمايت نيست، قولي داده نشود. قطعاًً مي‌شود بدون تنش و در آرامش راهي پيدا كرد كه هم قوانين كشور اجرا شود، هم تيم ملي لطمه نبيند.» كروش كه اندكي عصبانيتش فروكش كرده بود، ادامه داد: «من عقب‌نشيني نمي‌كنم و با قدرت به كارم ادامه مي‌دهم. عيبي ندارد باز هم براي آبروي تيم ملي كشورتان كه الان تيم من است، حرص مي‌خورم اما به آنهايي كه قول حمايت دادند و حمايت نكردند، مي‌گويم قبول كنيد وقتي به من قولي مي‌دهيد و به قول خود عمل نمي‌كنيد، هم به من آسيب مي‌زنيد، هم به خودتان... توقع دارم به قول‌هايي كه داديد، عمل كنيد و اگر نمي‌توانيد، لطفاً ديگر قول ندهيد.»

حرف كروش كاملاً منطقي است. او مي‌گويد: «من براساس قول و قرارهايي كه گذاشته مي‌شود، برنامه‌ريزي مي‌كنم و لغو هر برنامه، به تيم ملي آسيب وارد مي‌كند و شانس ما را در راه رسيدن به موفقيت پايين مي‌آورد. اگر قولي داده نشود، من براساس داشته‌ها و آنچه در حقيقت وجود دارد و نه آنچه گفته مي‌شود به زودي فراهم خواهد شد، برنامه‌ريزي مي‌كنم.» آيا آنهايي كه به كروش قول دادند و به قول‌شان عمل نكردند، از اين پس تغيير رويه مي‌دهند؟!

سه‌گانه كروش كامل شد
چرا اين بنده خدا را در ايران نگه داشتيد؟
بعد از لغو ارودي خارجي تيم ملي و مشكل ممنوع‌الخروجي چند ملي‌پوش، پرواز تيم ملي به تاشكند هم با تأخير چند ساعته انجام شد تا سه‌گانه كارلوس كروش تكميل شود. كروش ديروز به حدي عصباني بود كه مثال معروف «كارد مي‌زدي، خونش درنمي‌آمد» در مورد او مصداق پيدا مي‌كرد... اين عصبانيت كروش و حرف‌هاي او كه گفت هيچ يك از قول‌هاي حسني‌خو در جلسه توافق سه‌گانه سرمربي تيم ملي، رئيس فدراسيون و نماينده وزارت ورزش عملي نشد، بهانه‌اي است تا چند كلام با حسني‌خو درد دل كنيم و از نماينده وزارت ورزش كه آن زمان به حفظ كارلوس كروش كمك كرد و مانع فسخ قرارداد سرمربي تيم ملي با فدراسيون فوتبال شد، بپرسيم دوست عزيز، شما كه نمي‌توانستيد از تيم ملي حمايت كنيد، چرا پا پيش گذاشتيد كروش را در ايران نگه داريد تا اين بنده خدا حرص بخورد و به قول خودش آسيب ببيند. كارلوس كروش در فوتبال دنيا مربي معتبري است و اين ناهماهنگي‌ها اعتبار او را زير سؤال مي‌برد اما مسئله اينجاست كه كروش حرص اعتبار خودش را نمي‌خورد و نگران آبروي تيم ملي ماست.