به گزارش پارس به نقل از مهر مورینیو اولین کسی بود که از عبارت «پارک کردن» استفاده کرد. دیدار تیم های چلسی و تاتنهام در  سال ۲۰۰۴ در ورزشگاه استمفوردبریج با تساوی بدون گل به پایان رسید و در پایان آن دیدار مورینیو با اشاره به شیوه کاملا دفاعی مارتین یول، وی را متهم کرد که مقابل دروازه تیمش اتوبوس پارک کرده است. 

سرمربی چلسی که در برنامه BT Sports در لندن حضور یافته بود اظهار کرد: اول از همه باید بگویم که من احترام زیادی برای رانندگان اتوبوس قائلم. شما باید خیلی خیلی خوب باشید تا بتوانید راننده اتوبوس شوید. 

وی افزود: برای پارک کردن اتوبوس شما نیاز به کمک دارید. بدون کمک، اتوبوس را داغان می کنید. بنابراین باید برای رانندگان اتوبوس و مربیانی که می دانند چطور اتوبوس را پارک کنند احترام قائل شد.

مورینیو در ادامه گفت: فوتبال بازی لحظه هاست. خیلی دشوار است که شما یک بازی را از دقیقه نخست تا دقیقه آخر فقط یک بازی بدانید. گاهی شما سوار بر بازی هستید، گاهی حریف سوار بر بازی است. گاهی حریفان چنان بر بازی حاکمند که شما باید نوع متفاوتی از فوتبال را به نمایش بگذارید. انجام این کارها آسان نیست. 

مربی پرتغالی ادامه داد: به همین منوال رانندگان اتوبوس نیار به تجربه و تمرین زیاد برای پارک کردن اتوبوس دارند. در فوتبال، درک این امر زمان و کار می برد. گاهی اوقات فکر می کنم بچه های تیمم به سختی کار می کنند. در حالیکه همه فوتبالیست ها دوست دارند به زمین بروند و مردم را با بازی خود سرگرم کنند اما بعضی اوقات به همین سادگی نیست. 

مورینیو گفت: چلسی در این فصل از رقابتها برای هر چیزی آماده بود. ما آماده بودیم که اتوبوس پارک کنیم و همچنین بازی های بزرگی را به نمایش بگذاریم. . اگر به بازی چلسی و اورتون در ماه اوت مراجعه کنید می بینید ما آن بازی را ۶ بر ۳ برنده شدیم اما به دلیل بد پارک کردن اتوبوس، سه گل مضحک دریافت کردیم.