به گزارش پارس به نقل از ایسنا این روزها وزارت ورزش و جوانان در زمینه روابط عمومی و همکاری با رسانه‌ها حاشیه‌ساز شده است، این درحالی است که وزیر ورزش و جوانان همواره بر نقش موثر رسانه‌ها در ورزش ایران تاکید دارد. حال سوال اصلی این است که چرا سیاست‌های ارتباط با رسانه‌ها و حل مشکلات اطلاع‌رسانی وزارت ورزش بعضا متفاوت با دیدگاه‌های اجرایی وزیر ورزش است.

محمود گودرزی که همواره در جلسات و سخنرانی‌های خود بر نقش تاثیرگذار رسانه‌ها اشاره داشته و حتی در یکی از نخستین اظهارنظرهای خود در سال جاری بر لزوم همکاری همه جانبه معاونین و مسولان وزارت‌خانه مطبوعش با رسانه‌ها تاکید داشت و آن را به صورت دستوری به تمام اعضای وزارت ورزش و جوانان ابلاغ کرد،

حالا روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در دعوت از رسانه‌ها تبعیض را در دستور کار خود قرار داده و در بسیاری از برنامه‌های مهم از دعوت نمایندگان رسانه‌های مکتوب خودداری می‌کند و فقط از نمایندگان تلویزیون دعوت به عمل می‌آورد سیاستی که بعضا نگران کننده و دغدغه آور است.

مشخص نیست روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با تکیه بر کدام باور رسانه‌ای و کدام اصل عدالت محور تبعیض میان رسانه‌ها را در دستور کار خود قرار داده و در مهم‌ترین برنامه‌های این وزارت‌خانه از حضور نمایندگان رسانه‌های مکتوب ممانعت می‌کند و یا بعضا با تبعیض دست به انتخاب رسانه‌ها برای پوشش برنامه‌های خبری وزارت ورزش می‌زند.

البته برنامه‌ریزی‌های روابط عمومی وزارت ورزش در نوع خود همواره بی‌نظیر و دارای اشکال مختلفی بوده است، برگزاری جلسات خبری با حضور تمامی خبرنگاران رسانه‌های گروهی، برگزاری جلسات با حضور نمایندگان تلویزیون و بدون حضور رسانه‌های مکتوب، برگزاری جلسات بدون حضور روزنامه‌ها، برگزاری جلسه با حضور ...، اینها تنها اشکال قابل احصائی است از انواع مختلف برنامه‌های خبری در حوزه ورزش وزارت ورزش و جوانان.

بد نیست در این دوره که ورزش ایران، از وزیر تا معاونان با حضور افراد متخصص و کارآزموده اداره می‌شود، حاشیه‌های روابط عمومی این وزارت‌خانه سبب نادیده گرفته شدن فعالیت‌های وزیر ورزش و معاونینش نشود. قطعا رسانه‌های ورزشی هم هدفی جز خدمت و پوشش موثر اخبار و رویداد‌های ورزشی ندارند اما اینکه در پوشش برنامه‌ها مورد تبعیض باشند، سیاست یک بام و دو هوایی است که نمی‌توان عدالت خبری را برای ورزش ایران به همراه داشته باشد.