به گزارش پارس به نقل از ایسنا هرچند بوفون نتوانست در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا مانع شکست تیمش برابر بارسلونا بشود اما او بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و چند بار با واکنش های خوب خود دروازه تیمش را نجات داد.

بوفون از معدود دروازه‌بان‌هایی است که نوسان نداشته و بهترین بازی‌ها را برای یوونتوس به نمایش گذاشته است. او در فصلی که گذشت عملکرد خوبی با یووه داشت و یوهان کرایف براین باور است که می تواند به همراه مسی بیشترین شانس را برای کسب توپ طلا در سال 2015 داشته باشد.

کرایف، سرمربی سابق آبی-اناریها در گفت و گویی که با روزنامه "توتو اسپورت" ایتالیا داشت، گفت: درست است که دروازه بوفون در فینال 3 بار باز شد اما او بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و می توان او را از بهترین بازیکنان میدان دانست. او این شانس را دارد تا در سال 2015 توپ طلای فوتبال جهان را به خود اختصاص بدهد البته یک رقیب بسیار جدی به نام لیونل مسی دارد که شانس نخست کسب توپ طلا است.

کرایف ادامه داد: مسی فصل بسیار خوبی را پشت سرگذاشت. وقتی سخن از توپ طلا به میان می آید باید یک فصل کامل را در نظر بگیریم. بدون شک بوفون فصل بسیار خوبی را پشت سرگذاشت و این شانس را دارد تا توپ طلا را به دست آورد اما او کار سختی دارد، چرا که باید بازیکنی مانند مسی را پشت سرگذارد که از نظر من بیشترین شانس را برای کسب توپ طلا در سال 2015 دارد.

سرمربی سابق بارسلونا در پایان سخنان خود گفت: درست است که مسی و بوفون بیشترین شانس را برای کسب توپ طلا دارند اما بازیکنان دیگری نیز وجود دارند که فصل خوبی را پشت سرگذاشتند.

مسی چهار بار در سال های 2009، 2010، 2011 و 2012 توانسته توپ طلا را به دست بیاورد این در حالی است که بوفون تا الان نتوانسته به این جایزه دست یابد. البته او در سال 2006 جزو سه نامزد بود اما در نهایت در رده دوم قرار گرفت و این فابیو کاناوارو بود که توپ طلا را به دست آورد.