به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین ستاره های سابق استقلال و پرسپولیس به تورنتو کانادا می روند و در یک تورنمنت حاضر می شوند تا نام خلیج فارس در این کشور مطرح شود. نفراتی چون عابدزاده، مهدوی کیا و کریم باقری تیم پرسپولیس را تشکیل می دهند و افرادی چون امیر قلعه نویی، آرش برهانی و وحید طالبلو هم در تیم استقلال هستند. دیرباز ، بازغی، درخشانی، جمشیدی و رضا یزدانی هم تیم هنرمندان را تشکیل می دهند. در این مورد با کوروش تشت زر بازیکن سابق استقلال که در تورنتو زندگی می کند صحبت کرده ایم.

چه شد که به فکر برگزاری این تورنمنت افتادید؟
راستش این تصمیمی بود که گروهی از دوستانم در اینجا به دنبالش بودند ، بچه ها قرار شد که این کار را پیش ببرند و من هم گوشه ای از این ماجرا را بر عهده گرفتم. 
اساسا قرار است چه اتفاقی بیافتد و چه تیم هایی می آیند؟ الان فقط می دانیم که قلعه نویی و استیلی کاپیتان های دو تیم هستند.
این یک جام است که نام آن را خلیج فارس گذاشتیم، تا این اسم در اینجا که یک سرزمین چند ملیتی هم هست، مطرح شود و خلیج فارس در ذهن شان نقش ببندد. بعد به خاطر این که مردم اینجا از ما انتظار دارند و می گویند شماها پیشینه فوتبالی دارید و ... دوست داریم خیلی از این بچه ها که در جام جهانی 98 بازی کردند را ببینیم، چون اینها برایشان حالت اسطوره دارند، ما هم قبول کردیم. به آقای رضا عابدیان گفتیم شما که اخیرا ایران بودی بیا و کارهای بچه های پرسپولیس را انجام بده. ایشان هم گفت من با حمید استیلی هماهنگ کردم و او گفته حسین عبدی، کریم باقری، احمدرضا و مهدی مهدوی کیا را می آورم. من هم از این طرف با امیر قلعه نویی صحبت کردم، او گفت با ستار هماهنگ کن، من با او صحبت کردم و گفت من مهدی هاشمی نسب، خداداد، آرش برهانی و وحید طالب لو را می آورم. یک دوست دیگرمان هم  هستند  که با بسیاری از هنرمندان ارتباط داشتند، از ایشان خواهش کردیم یک تیم هم از هنرپیشه ها بیاورند. گفت دیرباز و بازغی و درخشانی و جمشیدی در یک تیم هستند و رضا یزدانی هم گلرشان است، این دوستان قبول کردند که بیایند. در نهایت الان در پرسپولیس حمید استیلی، حسین عبدی، احمدرضا عابدزاده، مهدی مهدوی کیا، کریم باقری و رضا عابدیان هستند. البته قرار بود محسن آشوری را هم بیاوریمّ ولی الان دیگر زمان برای آماده سازی مدارکش نداریم. در تیم استقلال هم امیر قلعه نویی، ستار همدانی، مهدی هاشمی نسب، وحید طالب لو، آرش برهانی و خود من و حمید فرزام نیا هستند.

شما تیمتان جوان تر است.

بله. شاهرخ بیانی هم جز لیست بود، و بلیطش را هم برای ترکیه گرفته بودم، تا ترکیه هم با او تماس گرفتم، منتها برای سفارت نیامد و خط خورد. خداداد هم در لیست بود، ولی متاسفانه پای پرواز تهران استانبول هم نیامد. گرچه تا شب آخر هم گفت می آیم، ولی نیامد. مهدی هاشمی نسب هم همینطور!
امیر می تواند بازی کند؟
خیلی نه. بیشتر به عنوان مربی می آید.
پس تیم ها هفت به هفت بازی می کنند؟
نه 5 به 5 داخل سالن و بازی ها همه در یک روز انجام می شود و یک تیم هم از خود تورنتو حضور دارد، یک تیم استقلال و پرسپولیس و یک تیم هم هنرمندها هستند.
تیم تورنتو از بچه های ایران است؟
بله از فوتبالیست های همینجا هستند.
چه کسانی هستند؟

من با حمید افتخاری صحبت کردم و حمید فرزام نیا و ...

بازی ها چه روزی برگزار می شود؟
بازی ها در یک روز یعنی روز شنبه 27 جون که ششم تیر می شود، برگزار می شود. بچه ها قرار شده دو سه روز قبل اینجا باشند و 24روز هم مهمان شهر ما هستند و امیدواریم بتوانیم پذیرایی خوبی از آنها داشته باشیم.
تورنتو چند ایرانی دارد؟
نزدیک به سیصد هزار نفر. در حقیقت بعد از لس آنجلس بیشترین تعداد ایرانی را دارد. ما برای بازی ها یک استادیوم چهارهزار نفری را گرفتیم که تا به حال هم بیشتر بلیط ها پیش فروش شده. ان شالله بتوانیم این کار را هر ساله انجام دهیم و هر سال اسم خلیج فارس را اینجا مطرح کنیم و اگر امسال خوب برگزار شود، از سال بعد یک تورنمنت خیلی بزرگ می گذاریم و اسپانسرهای خوب جذب می کنیم و اصلا شاید از سال بعد کاری کردیم که استقلال پرسپولیس یک دربی اینجا برگزار کنند.