به گزارش پارس به نقل از ورزش سه علی خسروی در رابطه با جلسه در فدراسیون فوتبال برای تعیین رئیس دپارتمان داوری گفت:

فردا روز سرنوشت سازی است

به نظر من فردا روز سرنوشت ساز داوری ایران است و قرار است جانشین آقای عسگری مشخص شود اما اتفاقاتی در حال افتادن است و من فکر می کنم باید به آقایان کفاشیان و اسدی در این بگویم که تمامی مسایل را کنترل کنند.

اصفهانیان قصد دارد دپارتمان داوری را برچیند

متاسفانه آقای اصفهانیان می خواد بر خلاف اصول فلوچارت کنفدراسیون فوتبال آسیا و آئین نامه کمیته داوران فیفا و اساسنامه داوران فوتبال عمل کند و این عنوان را از جامعه داوری پاک کند، از سال 90 که دپارتمان داوری به وجود آمد باعث مدرن شدن سیستم داوری در ایران شد اما الان رئیس کمیته داوران تلاش خود را برای از بین بردن آن آغاز کرده است.

ایشان قصد دارند دپارتمان داوری را به طور کامل کنسل کند و باز هم داوری ایران را ملوک الطوایفی و سنتی اداره کند و من نمی دانم اگر قرار بود که داوری با همین سیستم اداره شود چه لزومی داشت که آقای عنایت را از این پست بردارند، تازه ایشان که مدرس ای اف سی هم بود.

نمی دانم مگر ایشان چقدر وقت دارد؟

برای من جالب است که با توجه به مشاغل زیادی که ایشان دارند چطور می توانند که هم در کمیته داوران باشند و هم فکر از بین بردن دپارتمان داوری را در سر داشته باشند. مشاغلی همچون حضور در شورای شهر، هیات فوتبال استان زنجان، عضویت در هیات مدیره باشگاه شهرداری زنجان و عضویت در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برای ایشان زمانی می گذراد که بخواهد به مسایلی همچون دپارتمان داوری فکر کند؟

در دوره آقای اصفهانیان، ما داوران الیت زیادی را در آسیا از دست دادیم، داورانی را برای بین المللی شدن معرفی کردند و خیلی ها را نیز ملی نگه داشتند و برای بین المللی شدن معرفی نکردند، حالا خیلی از بازی های مهم همان داوران بین المللی را جرات نمی کنند بگذراند داوری کنند.

اصفهانیان در کارهای عسگری دخالت می کرد

آقای اصفهانیان در شهرهایی که برای نظارت می رفت، یک کلاس ارتقاء داوری نیز می گذاشت و در حقیقت ایشان برای هر سفر خود دوبار از فدراسیون فوتبال وهیات فوتبال استان مربوطه هزینه دریافت می کرد و در زمینه کارهای مربوط به دپارتمان هم همیشه دخالت می کرد، میزان این دخالت ها آنقدر زیاد بود که مثلا برای داوری بازی تیم های تراکتورسازی و سایپا، آقای عسگری به عنوان متولی انتخاب داوران برای بازی های لیگ برتر، بیژن حیدری را انتخاب می کند اما آقای اصفهانیان به صورت سرخود موعود بنیادی فر را برای این بازی انتخاب کرد.

ممکن است AFC از ما توضیح بخواهد

اگر فردا آقای اصفهانیان بخواهد دپارتمان داوری را برچیند و آن را کنسل کند ممکن ای اف سی از ما توضیح بخواهد. آنها برای اینکه ما یک سیستم کاملا فوتبالی را حذف کردیم ممکن است از ما سوال داشته باشند و بایت این کار باید به آنها توضیح بدهیم.

من از دکتر اسدی که استاد دانشگاه و فرهیخته است و همه دانشجویانش از او به نیکی یاد می کنند می خواهم جلوی این سیستم سنتی بایستد، ایشان اجازه حضور افراد قدیمی را در فوتبال ما ندهد، افراد قدیمی که با افکار پوسیده خود می خواهند جامعه داوری ایران را به خطر بیاندازند و بر فوتبال ما حاکم شوند.