به گزارش پارس به نقل از فارس مسعود شجاعی در مورد معطلی ملی‌‌پوشان در فرودگاه مهرآباد گفت: دیگر زشت‌تر از این نمی‌شود. باید کفاشیان و هر مسئول دیگری که در این مورد کوتاهی کرده‌‌اند از مردم و تیم ملی عذرخواهی کنند ما نماینده 70 میلیون ایرانی هستیم اما بازیچه یکسری افراد شده‌ایم و به خاطر کوتاهی یکسری افراد الان با اشخاصی که در فرودگاه معطلیم.


وی ادامه داد: برای تیم ملی حداقل امکانات فراهم است و الان بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران روی زمین نشسته‌‌اند مگر می‌شود چنین اتفاقی بیفتد و با تیم ملی فوتبال یک کشور اینطور برخورد شود.

شجاعی گفت: مسئولان ورزش با این حرکت نشان دادند دوست ندارند کی‌روش در ایران به کار خود ادامه دهد و نشان دادند نمی‌خواهند این تیم دوباره با کی‌روش به جام جهانی برسد اما چه بهتر بود که از قبل این موضوع را اعلام می کردند که کی‌روش را نمی‌‌خواهند تا قراردادش دیگر ادامه پیدا نکند اما با این رفتارها فقط باعث آزار و اذیت یک تیم که امید 70 میلیون ایرانی است شده‌اند.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: با حداقل امکانات تمرین می‌کنیم و اردوها را برگزار می‌کنیم. دوست دارم مردم این واقعیات را بدانند چرا که اتفاقاتی که امروز در فروگاه افتاده شرم‌آور است و هر کسی مسئول این اتفاقات است باید بازخواست شود.

شجاعی تأکید کرد: مگر می‌شود کشوری که این همه پول و منابع طبیعی دارد تیم ملی کشورش برای نوشیدنی دچار مشکل باشد. الان که موقع حمایت است به بهانه اینکه فدراسیون صد میلیون تومان نداده است اجازه پرواز نمی‌دهند.

شجاعی یادآور شد: با عنوان بازیکنی که سال‌ها در تیم ملی بوده هیچ وقت فکر نمی‌کردم این اتفاق بیفتد و بازیکنان اینچنین در فرودگاه سرگردان شوند.

هافبک تیم ملی گفت:‌این همه پولی که در ورزش و فوتبال می‌آید خرج چه می‌شود و به کجا می‌رود؟ امیدوارم مسئولان فدراسیون و ورزش کشور پاسخگوی اتفاقات امروز باشند.

شجاعی در پاسخ به این سوال که گویا این شرکت هواپیمایی به خاطر اینکه فدراسیون فوتبال پولی به آنها پرداخت نکرده، اجازه پرواز نداده است، گفت:‌هر روز حرف از حمایت از تیم ملی می‌شود و همایش می‌گذارند و این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند اما وقتی باید حمایت واقعی انجام شود نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد. فقط وقتی تیم ملی راهی جام جهانی می‌شود همه ارگان‌ها خود را به تیم ملی می‌چسبانند تا با این تیم عکس بگیرند و تبلیغات کنند اما در حال حاضر که باید حمایت واقعی انجام شود به بهانه مشکلات مالی اینچنین تیم ملی را آزار و اذیت می‌کنند.

وی در پایان گفت: واقعا این اتفاقات زشت و شرم‌آور است و هیچ زمان انتظار نداشتم با تیم ملی اینطور برخورد شود.

هم چنین به گزارش پارس به نقل از تسنیم علیرضا حقیقی ضمن بیان این مطلب در خصوص تأخیر در پرواز تیم ملی و احتمال لغو سفر این تیم به ازبکستان گفت: تنها چیزی که می‌توان گفت این است که پول بیت‌المال را باید در جایی خرج کنیم که باعث خوشحالی مردم شود.


وی در ادامه افزود: اتفاقات امروز در فرودگاه مهرآباد کمال بی‌احترامی به بازیکنان تیم ملی ایران بود. این بازیکنان جدا از فوتبال برای خود شخصیت حقیقی دیگری هم دارند. چرا باید در فرودگاه سوار اتوبوس شویم و یک ساعت مقابل هواپیما ما را نگه دارند و حتی درهای اتوبوس را به روی‌مان باز نکنند؟

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به دلیل لغو پرواز این تیم به ازبکستان اظهار داشت: بعد از اینکه از پای پلکان هواپیما به سالن فرودگاه برگشتیم به ما گفتند چون پول داده نشده است، پرواز انجام نمی‌شود! آقایان در زمان استفاده از نام بازیکنان همه «به به و چه چه» می‌کنند اما زمانی که نیاز به حمایت از تیم ملی احساس می‌شود هیچکس خود را نشان نمی‌دهد. فردا روز هم اگر تیم ملی نتیجه نگیرد دست اتهام به سوی مسئولان نیست و کسی واقعیت‌ها را نمی‌بیند.

حقیقی خاطر نشان کرد: در باشگاه‌های اروپایی همیشه برای تیم‌ها پرواز اختصاصی می‌گیرند اما در ایران تا صحبت از پرواز چارتر می‌شود انگار آقایان می‌خواهند شاخ غول را بشکنند. اتوبوس تیم‌های اروپایی تا دم پرواز اجازه دارد بازیکنان را جابه‌جا کند اما ما در اینجا حتی صندلی هم نداریم و ناچاریم روی زمین بنشینیم. اتفاقات امروز فرودگاه واقعاً شرم‌آور و دور از شأن ملی‌پوشان فوتبال ایران بود.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان با ناراحتی از اتفاقاتی که امروز برای این تیم رخ داد، گفت: برای آقایانی که امروز اثری از آنها در فرودگاه دیده نشد، متأسفم.