به گزارش پارس به نقل از جام جم مرد تبهکار که با فریب دختران در سایت‌ های همسریابی از آنها کلاهبرداری می‌کرد هنگام اخاذی از آخرین طعمه‌اش دستگیر شد. متهم یکی از قربانیان خود را در مسافرخانه‌ای در مشهد مورد آزار و اذیت قرار داده بود.

635694400178981707
 
فرمانده انتظامی پلیس فرودگاه مهرآباد تهران در این باره به جام جم گفت: رسیدگی به این پرونده از پنجم اردیبهشت امسال با شکایت یک دختر دانشجو از مردی کلاهبردار در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات – امنیت فرودگاه مهرآباد قرار گرفت. با تحقیق از شاکی معلوم شد او دو ماه پیش با عضویت در یک سایت همسریابی با جوانی آشنا شده که خود را فردی پولدار، مربی تکواندو و حسابدار معرفی کرده و پس از جلب اعتمادش به بهانه ازدواج یک روز لپ تاپ وی را امانت گرفته و پس نداده است. متهم قربانی خود را تهدید کرده اگر شکایت کند، تصاویر داخل لپ تاپ را پخش می کند.

سرهنگ ابراهیم حسین زاده افزود: با تشکیل پرونده قضایی در شعبه اول دادیاری دادسرای فرودگاه مهرآباد، تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت تا این که دو دختر جوان دیگر نیز از متهم شکایت کردند. تجسس در این باره ادامه داشت تا این که متهم عصر شنبه با یکی از مالباختگان تماس گرفت و تهدید کرد اگر پول درخواستی را به حسابش واریز نکند، عکس و مشخصات او را در اینترنت پخش می کند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران با اطلاع از این موضوع، به محل قرار شاکی با متهم درحوالی فرودگاه مهرآباد رفته و مرد کلاهبردار را دستگیر کردند. متهم پس از دستگیری، خود را به مریضی زد تا ماموران او را به مرکز درمانی منتقل کنند و او بتواند فرصتی برای فرار پیدا کند که این نقشه اش هم بی نتیجه ماند. در ادامه تحقیقات متهم به فریب دختران به بهانه ازدواج و کلاهبرداری از آنها اعتراف کرد و گفت: از زمستان سال گذشته بیش از 110 میلیون تومان از دختران جوان که اغلب با تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس بودند، کلاهبرداری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی بود که پس از دستگیری متهم، دختر 19 ساله ساکن مشهد با حضور در اداره پلیس از بهروز 23 ساله، شکایت کرد.

در تحقیق از وی نیز مشخص شد او در یک رستوران کار می کرده که در سایت همسریابی با این متهم آشنا شده و بهروز، او را به بهانه ازدواج فریب داده است. همچنین یک روز که متهم به مشهد سفر کرده و در یک مهمانپذیر ساکن بوده، دختر جوان را به آنجا دعوت کرده و مورد آزار و اذیت قرارداده و با تهدید طی چند مرحله از او 5 میلیون و 200 هزار تومان پول گرفته است. تحقیقات تکمیلی از متهم برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.

فرمانده انتظامی پلیس فرودگاه مهرآباد با هشدار به خانواده ها بویژه دختران جوان از آنها خواست اگر قصد استفاده از سایت های اینترنتی و فضای مجازی را دارند دقت لازم ر ا داشته باشند و براحتی و بدون شناخت به کسی اعتماد نکنند.

تصویر متهم با درخواست قضایی بدون پوشش چهره چاپ می شود تا چنانچه افرادی در دام مجرم اینترنتی گرفتار شده اند با حضور در اداره پلیس اطلاعات – امنیت فرودگاه مهرآباد تهران، از وی شکایت کنند.

خیلی راحت فریب خوردم

یکی از قربانیان متهم نیز به جام جم گفت: من کارمند هستم و در زاهدان زندگی می کنم. چهار ماه پیش از طریق سایت همسریابی با این جوان که خودش را فردی تحصیلکرده و مربی تکواندو و مهندس معرفی می کرد، آشنا شدم. چند بار یکدیگر را ملاقات کردیم. او با حرف هایش اعتمادم را جلب کرد و این چنین گرفتار شدم. متهم ابتدا به بهانه این که می خواهد به یک بیمار سرطانی کمک کند، چند میلیون از من گرفت. در ادامه ارتباطمان 80 میلیون تومان که بخشی از آن پول طلاهایم بود و 40 میلیون تومان آن را از بانک وام گرفته بودم به این مرد دادم. او این پول را به این بهانه که می خواهد دیه تصادفش را بپردازد و به خانواده اش اثبات کند من دنبال پول او نیستم از من گرفت.

با پول طعمه هایم مهریه زنم را دادم

اتهام فریب دختران را قبول دارد اما در برابر اتهام آزار یکی از قربانیان سکوت کرده است. دیروز فرصتی پیش آمد که گفت وگویی با بهروز 23 ساله داشته باشیم که در ادامه می خوانید.

سابقه داری؟

یک بار به اتهام درگیری و دعوا در شهرستان اهر به زندان افتادم.

متاهلی؟

بله. همراه همسرم و دختر 5 ساله ام در پارس آباد اردبیل زندگی می کردم و کارم کشاورزی بود. اما زمانی که همسرم متوجه ارتباط هایم و این ماجراها شد، درخواست طلاق داد و از من جدا شد و همراه فرزندم مرا ترک کرد.

شیوه این کلاهبرداری چطور به ذهنت خطور کرد؟

دوستانم از طریق گوشی تلفن همراه وارد این سایت ها می شدند و زمستان سال گذشته نقشه کلاهبرداری و سرقت را طراحی کردم. دختران جوان را در سایت های همسریابی فریب می دادم و با معرفی خود به عنوان یک فرد تحصیلکرده ساکن تهران، مربی تکواندو، مهندس و حسابدار اعتمادشان را جلب می کردم. زمانی که متوجه می شدم این دختران شکست عشقی خورده اند از همین موضوع سوءاستفاده کرده و فریبشان می دادم و تاکنون بیش از 110 میلیون تومان از آنها پول گرفته ام.

یکی از طعمه هایت را مورد آزار و اذیت قرار داده ای؟

(سکوت متهم)

با پول های به دست آمده چه کردی؟

بخشی از پول ها را برای خوشگذرانی و ملاقات با دختران دیگری که به دامشان می انداختم، خرج می کردم. بخشی از مهریه همسرم را نیز با این پول ها پرداخت کردم. 12 میلیون تومان هم برای عمل چشم دخترم هزینه کردم.