به گزارش پارس به نقل از نود در این هوای شرجی و نمناک که پیراهن آدم در کسری از ثانیه به بدنش می چسبد، فوتبال بازی کردن خیلی راحت نیست.

جام جهانی پیشکسوتان البته برای بازیکنانی برگزار می شود که عمری حرفه ای بوده اند و البته می توانند در این شرایط آب و هوایی بازی کنند. تیم پیشکسوتان ایران که چشمها را خیره کرده است، در نیمه نهایی توانست با نتیجه سه بر صفر از سد استرالیا بگذارد و به فینال برسد و در فینال هم تیم میزبان را دو بر صفر شکست داد و قهرمان شد.

 در میان همه بازیکنان ایران یک نام ویژه به چشم می خورد و آن نام وحید مظاهری است. بازیکن سابق تیم های پرسپولیس، ابومسلم و فولادخوزستان که فوتبالدوستان می دانند هر دو کلیه اش را از دست داد و با پیوند کلیه به عمرش ادامه می دهد. او با همین یک کلیه پیوندی آنقدر خوب بازی می کند که چشمها را خیره کرده است و یک گل با شوت از راه دور به نیوزلند و گلی که با پنالتی به استرالیا زد او را به یکی از بهترین بازیکنان جام تبدیل کرده است. بازی کردن و نود دقیقه دویدن با یک کلیه می تواند از یک اراده و عزم آهنین خبر بدهد. البته باید بدانید که وحید مظاهری دو بار پیوند کلیه انجام داده است.

حال او کاملا طبیعی است

حال وحید مظاهری کاملا طبیعی است. مثل دیگر بازیکنان عرق می ریزد، بهتر از خیلی ها می دود و پا به توپ می شود و حتی موقعیت ایجاد می کند. اول نظر او را درباره کلیت تورنمنت پرسیدیم:« تورنمنت خوب است و مگر می شود بد باشد؟ امسال ما بیشتر تمرین کرده ایم و به همین دلیل سوارتر بر بازی ها هستیم. به موقع به بازی مان سرعت می دهیم، به موقع آرام می کنیم و به موقع موقعیت ایجاد می کنیم. بهترین ویژگی ایران این است که از ریتم بازی اش استفاده می کند و به حریفان ضربه می زند. شاید تنها تیمی که از نظر دواندن توپ شبیه به ما باشد، تیم تایلند بود اما هوش و ذکاوت بچه های تیم ایران بالاتر بود و دیدید که در نهایت ما قهرمان شدیم.» حالا می رویم سراغ سوال اصلی درباره پیوند کلیه اش که مظاهری پاسخ می دهد:«من دیده ام که مردم در سایتها و شبکه های اجتماعی برایم کامنت می گذارند و نگران حالم هستند و از آنها تشکر می کنم. باید بگویم که پیوند دوم کلیه ام به خوبی انجام شد و پیوند بسیار خوبی بود.خدا کسی را که از او کلیه گرفتم بیامرزد.پیوند دوم واقعا پیوند خوبی بود و من هم تجربه ام نسبت به پیوند اول بیشتر شده و این تجربیات به من کمک می کند و من هم زندگی بهداشتی خوبی دارم و بهداشت را رعایت می کنم تا مشکلی برایم پیش نیاید.از عادل فردوسی پور هم تشکر می کنم که زمانی که من به مشکل خورده بودم ودر بیمارستان بودم پیگیر حال من بود و واقعا او هم با پخش کردن گزارش من روحیه ویژه ای برای مبارزه با وضعیتی که داشتم به من داد.برنامه نود واقعا امید همه فوتبالدوستان است.»

فوتبال بازی کردن من معجزه است

اما سوال اصلی این است که فوتبال بازی کردن آن هم در این شرایط پرفشار وحید مظاهری را اذیت نمی کند؟ او پاسخ می دهد:«طبق گفته های پزشکم، اگر فاکتورهای قبل و بعد از ورزش را رعایت کنم و البته ضربه هم نخورم مشکلی ندارم.» و مظاهری چه دل شیری دارد وقتی با این شرایط به جنگ تن به تن حریفان می رود.» اما مظاهری از خانواده اش هم تشکر می کند:«من از همسرم، سه فرزندم و مادرم تشکر ویژه ای می کنم که برای من زحمت کشیده اند و دست مادرم را می بوسم و از زحمات همسرم هم فوق العاده تشکر می کنم.» سوال آخر این است که آیا بازی کردن وحید مظاهری با این شرایط معجزه نیست و خودش جواب می دهد که خودش چندین بار معجزه را به چشم دیده ولمس کرده است. به خدا اعتقاد دارم و می دانم که او کمک کرده و خودش من را به زندگی برگردانده است.فوتبال بازی کردن من واقعا معجزه است.»