به گزارش پارس به نقل از تسنیم هنگامی که بحث واگذاری پرسپولیس و استقلال پیش آمد خیلی‌ها باور نداشتند این کار عملی شود؛ دلیلش هم کاملا واضح بود. در واقع ارده‌ای برای خصوصی‌سازی نداشت با این حال سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش و جوانان تاکید می‌کردند این دو باشگاه واگذار خواهند شد. در این بین اما مسائلی چون اهلیت وجود داشت که می‌توانست مانع خصوصی‌سازی شود که البته کارآیی زیادی هم داشت.

چهار بار مزایده برگزار شد و در نهایت هر بار یک دلیل برای عدم واگذاری اعلام شد. حتی زمانی که خودروسازانِ بدهکار گام پیش گذاشتند فایده‌ای نداشت و بار هم خصوصی‌سازی صورت نگرفت و همانی شد که می‌گفتند: «اراده‌ای برای خصوصی‌سازی نیست».
در نهایت این دو باشگاه بار دیگر در اختیار وزارت ورزش قرار گرفتند تا ساکنان ساختمان سئول درباره آن تصمیم بگیرند. اظهار نظر صبح امروز بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال نشان داد که همه چیز قبلا انجام شده بود. افشارزاده که اخیرا سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان شده است امروز پس از اعلام این خبر که شاهرخ سبک‌دست به مدت 3 سال باشگاه استقلال را در اختیار گرفته، گفت: «قرارداد اسپانسر باشگاه استقلال از 27 اسفند سال 93 تا 27 اسفند سال 96 است و هماهنگی‌های لازم را در این با وزیر ورزش و جوانان انجام خواهیم داد.»
این حرف یعنی اینکه همه توافق‌ها انجام شده و مزایده سرکاری بوده، یعنی همه کارها انجام شده و سبک‌دست با علم به اینکه باشگاه تحت هر شرایطی به او می‌رسد، در مزایده شرکت نکرده است. مگر می‌شود باشگاه استقلال 27 اسفند اجاره داده شده باشد و بعد از این تاریخ مزایده برگزار شود؟ این کار چه معنی دارد؟ چرا باید در حالی که طبق گفته افشارزاده باشگاه استقلال از 27 اسفند 93 اجاره داده شده باز هم مزایده برگزار شود؟ آیا اینگونه کارها باعث سلب اعتماد مردم و رسانه‌ها نمی‌شود؟ 
کسی چه می‌داند، شاید درباره پرسپولیس هم توافق‌ها از قبل انجام شده باشد، شاید جلسات این روزهای سیاسی و خادم مربوط به توافقات قبلی است. فعلا که همه ما سرکاریم.