به گزارش پارس به نقل از فارس عباس ترابیان در خصوص اینکه چرا کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی برای انتخاب سرمربی تیم ملی پا پیش نمی‌گذارد تا وضعیت مشخص شود، گفت: وظایف ما مشخص است و اینکه طبق آن عمل کنیم برایمان از همه چیز مهم‌تر است. در شرح وظایف ما آمده است که گزینه‌ها را بررسی کنیم و وقتی اسامی به ما داده شد تازه فعالیت ما آغاز می شود. البته نگرانی و دغدغه داریم که هم‌اکنون فرصت را از دست می‌دهیم. تیم‌های رقبای ما مانند ژاپن حتی در رده زیر 21 سال هم به شدت فعالیت می‌کنند و برای سال 2017 خود هم برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: تیم‌هایی چون ازبکستان، استرالیا، ویتنام و حتی میانمار هم تلاش خود را انجام می‌دهند و با برنامه پیش می‌روند. تا بهمن ماه فرصت زیادی باقی نمانده است مگر ما تا آن زمان چند اردو می‌توانیم برگزار کنیم که هم به لیگ‌مان لطمه نخورد و هم بتوانیم برای تیم ملی با بازی‌های دوستانه شرایط را آماده کنیم. دیگر آن زمان گذشته است که بتوانیم تیم‌ها را دورقمی کنیم. همه تیم‌ها حرفی برای گفتن دارند و شرایط کلا فرق کرده است.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال تصریح کرد: باید شرایط را جدی‌تر بگیریم. من در زمانی که خسوس هم حضور داشت معتقد بودم که باید کادر فنی کامل شود زیرا یک نفر نباید همه تیم‌ها را زیر نظر داشته باشد و اصولا نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. هم‌اکنون هم اگر صحبتی می‌کنیم و برخی‌ها آن را بر سر اختلاف می‌گذارند باید بگویم که من با هیچ شخصی اختلاف ندارم. آنچه بر زبان می آورم روی دلسوزی و نگرانی است. نمی‌خواهم تیم ملی موفق نشود وگرنه من هم می‌توانم مثل بسیاری از افراد دیگر سکوت کنم و فقط یک تماشاگر باشم. دغدغه داریم که می‌خواهیم هر چه زودتر تکلیف را روشن کنند.

ترابیان یادآور شد: هیچ مسئولیتی در ارتباط با فوتسال نه خواسته‌ام و نه خواهم خواست. خیال همه راحت باشد من فقط دلم می‌سوزد که این رشته نتیجه بگیرد و به همین دلیل است که دوست دارم هر چه زودتر شرایطش مهیا شود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود احتمال حضور خسوس در اردوی پرتغال وجود دارد، گفت: واقعا مطرح کردن نام او هم دیگر هم‌اکنون معنایی ندارد. وقتی شخصی ایمیل می‌زند و خداحافظی می‌کند و از همه محبت‌ها هم تشکر انجام می‌دهد دیگر معنایی ندارد که دنبال او بدویم و این مسائل قشنگ نیست. توهین به همه کسانی است که ممکن است بتوانند این مسئولیت را به عهده داشته باشند.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال در خصوص اینکه احتمال برگزاری اردوی پرتغال چقدر است، گفت: تا جایی که من خبر دارم تا روز گذشته مدارکی را تحویل سفارت نداده بودم. با توجه به تجربه بین‌المللی که دارم سفارتخانه‌ها از روزهای یکشنبه فعالیت می‌کنند و تازه باید پیش از آن برای تحویل مدارک وقت گرفته باشند که اگر چنین کاری را نکرده باشند بعید می‌دانم مدارک را تحویل بگیرند. برای ویزاهای شنگن حداقل 14 روز زمان می‌خواهد. مگر اینکه بخواهند فوق‌العاده عمل کنند.

ترابیان در خصوص برگزاری رقابت‌های جام باشگاههای فوتسال آسیا در سالن 25 آبان نقش جهان اصفهان و اینکه آیا مشکلات این سالن برطرف شد، گفت: من صحبت‌هایی را با ابرقویی‌نژاد انجام دادم و کارهایی آغاز شده است. پیش‌بینی می‌کنیم که در زمان مشخص این موارد برطرف شود. مسائلی از جمله بحث سرمایشی سالن،‌کابل‌کشی برق و آسانسور از مواردی بود که باید اصلاح می شد همچنین جایگاهی را برای خبرنگاران و کنفرانس مطبوعاتی در نظر گرفته بودند که این محوطه هم باید درست می شد.

وی در مورد اینکه آیا تاکنون تیمی از این دور از رقابت‌ها انصراف داده، گفت: تاکنون نامه رسمی به دست ما نرسیده است. اگر این اتفاق هم رخ بدهد باز هم مسئله‌ای نیست و نمایندگان کشورهایی که در رزرو قرار دارند چون قرقیزستان و تایوان جایگزین آن باشگاه‌ها می‌شوند.