به گزارش پارس به نقل از کاپ به فاصله چند ساعت مانده به فینال لیگ قهرمانان اروپا گفتگویی با جواد خیابانی انجام دادیم که می توانید در رادیو کاپ هم آن را بشنوید. سوال اول از ایشان این بود که دوست دارند کدام تیم برنده شود: شاید چیزهایی که می گم برایتون خنده دار باشه. من بارسلونایی یا رئالی نیستم. اگر دوست داشته باشم یه تیم اینجا باشه او بوکاجونیورز آرژانتینه که نمی تونه باشه چون تیم امریکای جنوبیه. بین اروپایی ها دورتموند، آرسنال و اتلتیک بیلبائو رو دوست دارم. ولی هیچ کودوم اینجا نمی رسن. تو این دوتا تیم بیشتر بازیکنا رو دوست دارم، پیرلو، کیلینی که به نظر نیست، بوفون رو و تو بارسا هم کسی به غیر از گلی که به ما زد از مسی بدش نمی یاد.

سوال بعد این بود که تقابل فوتبال دفاعی ایتالیا و تهاجمی اسپانیا امشب چطور خواهد بود: من با عقیده شما مخالفم. ایتالیایی ها تدافعی نیستند، تاکتیک های دفاعی رو خوب رعایت می کنن. ایتالیا تیم های تهاجمی زیاد مثل لاتزیو و ناپولی و میلان و ... داره. بازیکنای تهاجمی زیادی هم داشتن. همین یووه که به اینجا رسیده تیمی نبوده که تو لاک دفاعی فرو بره. اصول دفاع رو خوب بلدن و من مطمئنم که امشب هم خوب دفاع می کنن.
سوال بعدی این بود که مدافعان یووه توانایی مهار مثلث هجومی بارسا را دارند: گرفتن اینا سخته. بکن باوئر می گفت مسی رو هیچ کس نمی تونه بگیره. راست هم می گه. اما تو تاکتیک دفاعی شاید یووه بتونه کار هجومی بارسا را مشکل دار کنه. اما مهار اونا مشکله. فکر می کنم یووه جنگ روانی رو بلده و بازی تو برلین و بی طرفه. ایتالیایی ها قهرمان جام جهانی شدن اونجا و این یه وزنه مهمه. منظور این نیست که کدام تیم می برن. هر کدوم برنده بشن فوتبال برنده شده چون این دو بدون حاشیه و اتفاق آزار دهنده بازی می کنن. به نظرم بازی خوبی می بینیم.
سوال بعدی این بود که ژاوی جدایی اش از بارسا قطعی شده و پیرلو شاید جدا بشه؛ پیرلو ثابت بازی می کنه اما ژاوی نه. آیا انریکه چشم روی رویای ژاوی برای بازی در آخرین دیدار در لیگ قهرمانان می بنده یا یکی از تعویض هایش را می سوزاند: انریکه با ژاوی تعارفت نداره. بزرگ بارساست باشه، وقتی توانایی بدنی 90 دقیقه ای نداره و راکیتیچ بهتره. اما چون آخرین بازی شاید چند دقیقه بازی کنه. 90 دقیقه نه. شاید از اول باشه بعد بیرون بره و شاید هم از اول نباشه و اواخر بیاد تو. به هر حال این دو هیچ کدوم بازیکنای سابق نیستن. خود پیرلو هم اشتباهاتی داره. فوق العادس از نظر تکنیکی، کاشته عالی می زنه. اما سن که بالا میره تاثیر داره. آخر عمر فوتبالی اینا مرین پول بیشتر دربیارن. ژاوی میره السد و پیرلو هم احتمالا امریکا.
سوال بعدی این بود که همه برای بارسا شانس بیشتری قائلن، ولی توجه نمی کنن یووه رئالی رو حذف کرده که در لالیگا رقیب جدی بارسا بوده. آیا این که بازی با رئال رفت و برگشت بوده و این بازی تک بازی هست چقدر تاثیر دارد: من به هیچ کدوم از تیم ها یک درصد بیشتر هم شانس نمی دم. می گم 50 -50. هر تیمی ممکنه ببره. یه لحظه و یک اتفاقه. کسی فکر نمی کرد بارسا بایرن تا دقیقه 80 صفر صفر باشه و بعد 3 بر صفر بشه. تو فوتبال دنیا نمیشه پیش بینی کرد. کسی که پیش بینی کنه فوتبالی نیست. من آخر بازی تماس بگیرید می گم کی قهرمان شده. نمی خوام طرفداری کنم، اگر از بین این دو تیم طرفدار یکی باشم بارسلوناست. اما قهرمانی یووه از یه جهت خوبه اونم این که ایتالیایی ها باز میان بالا. رده های قبلی ایتالیایی ها اکثر جام ها رو می بردن. اون موقع بارسا رئال نبود. میلان بود یووه بود. این چند ساله فوتبال ایتالیا افت کرد همه نگاه ها رفت به سمت اسپانیا و انگلیس و گاهی آلمان. اگر یووه دوباره قهرمان بشه فوتبال ایتالیا زنده می شه و اونارو دوباره تو اوج فوتبال دنیا قرار بده.
ایشان درباره پیش بینی بازی هم گفتند: نمی شه پیش بینی کرد. دقیقخ 90 زنگ بزن بگم. اگر بخواهیم روی کاغذ بگیم بارسا باید با اختلاف دو گل ببره. اما فوتبال رو کاغذ نیست و تو زمین چمن اونم تو ورزشگاه برلین بازی می کنن. خیلی بعیده حتی شاید بازی تو 90 دقیقه تکلیفش معلوم بشه.