به گزارش پارس به نقل از تسنیم در آستانه دیدار تیم‌های یوونتوس و بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا، فابیو کاپلو فاش کرد که در دوران مربیگری‌اش برای بانوی‌پیر (2004 تا 2006) سعی داشته است که لیونل مسی را برای پیوستن به بیانکونری متقاعد کند.

کاپلو که سابقه مربیگری در تیم‌های رم، یوونتوس، رئال‌مادرید و تیم ملی انگلیس را دارد و اکنون هم تیم ملی روسیه را هدایت می‌کند، اعتراف کرد سال 2005 بلافاصله پس از تماشای عملکرد مسی در دیدار دوستانه تیم‌های یوونتوس و بارسلونا در جام خوان‌ گامپر، از مسئولان باشگاه یوونتوس خواسته مسی را که در آن زمان 16 ساله بود به خدمت بگیرند.
کاپلو اظهار داشت: من هرگز چیزی شبیه او زمانی که پسر بچه‌ای 16 ساله بود ندیده‌ام. در پایان آن بازی رفتم تا با فرانک ریکارد (سرمربی وقت بارسلونا) صحبت کنم و به او بگویم که در تیمش سه بازیکن خارجی دارد و باید یکی از آنها را بیرون کند. به او گفتم که لیونل مسی را می‌خواهم. سعی کردم مسی را بخرم اما بارسلونا حاضر به فروش او نشد.
مسی 27 ساله در فصل جاری برای بارسلونا 58 گل به ثمر رسانده و به نظر کاپلو پیشرفت او نتیجه فائق آمدن بر مشکلاتی است که در زندگی‌اش داشت.
سرمربی تیم ملی روسیه عنوان کرد: مسی پسری حساس و بسیار جدی است و در اوایل زندگی‌اش از مشکلات مالی و خانوادگی رنج کشیده بود. حالا او آرام‌تر است چون مشکلاتش تقریباً برطرف شده‌اند و ما الان بهترین مسی را می‌بینیم.
کاپلو در پایان درباره تأثیری که مسی می‌تواند روی عملکرد بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا بگذارد، هم تأکید کرد: قبل از یک بازی شما می‌توانید برای همه چیز برنامه‌ریزی کنید اما مسی می‌تواند حرکتی انجام دهد که هیچ کسی انتظارش را ندارد و در یک لحظه سرنوشت بازی را عوض می‌کند.