به گزارش پارس به نقل از تسنیم مرینات تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملت‌های 2019 امارات از ساعت 18 امروز (شنبه) در ورزشگاه پاس قوامین (دستگردی) پیگیری شد.

* بازیکنان 10 دقیقه پیش از آغاز رسمی تمرین در زمین چمن ورزشگاه حاضر شده بودند و در گروه‌های 4 نفره کار با توپ را انجام می‌دادند. در همین حین کی‌روش با سعید عزت‌اللهی هافبک جوان تیم ملی صحبت‌های خصوصی را انجام داد و حدود 10 دقیقه با این بازیکن حرف زد.
* کی‌روش پیش از آغاز رسمی تمرین چند دقیقه‌ای با بازیکنان صحبت کرد که البته صحبت‌های او موجب خنده بازیکنان هم شد. مشخص نبود چه صحبت‌هایی بین کی‌روش و بازیکنان ردوبدل شد اما پس از صحبت‌های او بازیکنان به سمت اوسیانو رفتند و با او شوخی کردند. 
* رضا قوچان‌نژاد که سردمدار بازیکنان برای شوخی با اوسیانو کروز بود با توپی که در دست داشت، شروع به زدن مربی تیم ملی کرد و با توپ چند ضربه‌ای را به سر کروز وارد کرد. پس از این حرکت کی‌روش باز هم با بازیکنان صحبت کرد و تمرینات آنها آغاز شد.
*  دکتر دیه‌گو مربی بدنساز تیم ملی وظیفه طراحی بخش ابتدایی تمرین را داشت و با مانع‌چینی و قراردادن نیزه‌ها درون زمین بازیکنان را گرم کرد تا آماده تمرین اصلی شوند. 
* کار با توپ به این شکل آغاز شد که بازیکنان در دو گروه در دو سمت چپ و راست زمین قرار گرفتند و دروازه‌بان‌ها نیز در دو دروازه که فاصله آنها حدودا 30 متر بود، حاضر شدند و سایر بازیکنان اقدام به شوت‌زنی به سمت آنها می‌کردند، به این شکل که بازیکنان سمت راست و چپ بعد از پاسکاری به سمت جلو حرکت می‌کردند و وظیفه داشتند توپ را با شوت محکم یا شوت‌های فنی وارد دروازه کنند که البته بیشتر آنها موفق به انجام این کار نشدند. 
* پس از 35 دقیقه تمرین کی‌روش به بازیکنان استراحتی کوتاه داد و آنها بعد از نوشیدن آب دوباره به تمرین بازگشتند. 
*‌  بازیکنان پس از انجام بخش اول تمرین، دور دایره میانی میدان قرار گرفتند و پس از درجا زدن به صورت دسته‌جمعی روی نقطه مرکزی جمع می‌شدند و باز هم در جای خود قرار می‌گرفتند. 
* کارلوس کی‌روش بخش بعدی تمرین را به این شکل طراحی کرد که بازیکنان میانی و هافبک‌ها در میانه میدان حضور داشتند و بازیکنان کناری نیز وظیفه ارسال توپ به محوطه جریمه را به عهده گرفته بودند. در این بین پژمان منتظری، سیدجلال حسینی و عزت‌الله پورقاز با کاور قرمزرنگ به صورت یک به یک در محوطه جریمه وظیفه دفع توپ را داشتند و باید بین 4 مهاجم توپ را از مقابل دروازه دور می‌کردند. دروازه‌بان‌ها نیز به صورت یک به یک جای خود را تغییر می‌دادند تا کی‌روش در نبردهای 4 به تک مدافعان و دروازه‌بان‌های خود را امتحان کند. بازیکنان هم کاورهای خود را عوض می‌کردند و در این بین حقیقی نقش دروازه‌بان اصلی را برعهده داشت.
* مرتضی پورعلی‌گنجی از اواسط تمرین از جمع سایر نفرات جدا شد و پس از دویدن نرم و به دلیل مشکلی جزیی با علیرضا شهاب فیزیوتراپ تیم ملی تمرینات خود را دنبال کرد. 
* بخش بعدی تمرین به این شکل بود که مدافعان تیم ملی کاور سفید به تن کردند و سایر بازیکنان با لباس‌های خاکستری خود به سمت یک دروازه حمله می‌کردند. مهدی شریفی و رضا قوچان‌نژاد کاورهای قرمز به تن کردند و به عنوان بازیکن پیکان باید توپ را وارد دروازه می‌کردند.  کارلوس کی‌روش که در تمرین امروز با لباس سفید حاضر شده بود به دلیل همرنگ بودن لباسش با لباس مدافعان کاور به تن کند و با کاور بنفش متمایز با سایر نفرات بود.
* سرمربی تیم ملی در این بخش از تمرین بارها تمرین را متوقف می‌کرد و به بازیکنان تیمش تذکرات لازم را می‌داد. تاکید کی‌روش به مدافعان بود تا کار پرس را روی مهاجمان انجام دهند و اجازه ندهند بازیکنان خاکستری و تک بازیکن قرمزپوش وارد محوطه جریمه شوند.