به گزارش پارس به نقل از ورزش سه یورگن کلوپ که حدود دو ماه پیش اعلام کرد در پایان فصل از کادر فنی دورتموند کناره‌گیری خواهد کرد، هفته گذشته از این تیم خداحافظی کرد. هدایت زرد و سیاه‌ها از این پس در دست توماس توخل سرمربی سابق ماینس خواهد بود. به همین مناسبت بیلد به برخی ویژگی‌های بارز کلوپ و توخل پرداخته است.


شوخ‌طبعی- یورگن کلوپ به دلیل خلق و خوی شوخ‌طبع و حاضرجوابی‌اش می‌توانست در موقعیت‌های متفاوت خودش را سریع‌تر هماهنگ کند و تلاطم‌های پیش آمده را سریع‌تر بپذیرد. توخل هم از نظر سخنوری دست کمی از کلوپ ندارد اما بیشتر به یک تحلیلگر جدی معروف شده است.

وضعیت ظاهری- کلوپ را همه با کلاه نقاب‌دار و لباس ورزشی می‌شناسند. بیرون از زمین ورزشی هم تی‌شرت و شلوار جین و کفش ورزشی تیپ مورد علاقه اوست؛ از نظر ظاهر شدن در نیمکت او و توخل به هم شبیهند، اما بیرون از زمین توخل شیک‌پوش‌تر از کلوپ است.

برنامه غذایی- کلوپ فردی شکمو است که حتی قبل از وارد شدن به سالن کنفرانس مطبوعاتی ساندویچ سوسیس آلمانی همراه دارد، ولی توخل کم‌غذا است و از اینرو به نظر می‌رسد برنامه غذایی بازیکنان دورتموند هم باید در شرف تغییر باشد.

تاکتیک- کلوپ همیشه به پرسینگ تمایل داشت، در حالیکه توخل ضمن وفاداری به بازی قدرتی برای هر حریفی یک تاکتیک خاص را به اجرا می‌گذارد.

محبوبیت- از این نظر توخل برای سبقت گرفتن از کلوپ کار دشواری در پیش دارد. اما او از همین الان تلاش خود را آغاز کرده است؛ به این صورت که برعکس کلوپ که در حاشیه شهر دورتموند خانه گرفت، توخل جایی در وسط این شهر ساکن شده است.