به گزارش پارس به نقل از فارس امیرحسین پیروانی در مورد وضعیت تیم ملی جوانان گفت: شرایط ما خوب است. اردوهایمان را طبق برنامه برگزار می‌کنیم. اردوی بعدی تیم از 24 خرداد در تهران برگزار می‌شود و در مرحله بعدی اردویی به شهر مازندران سفر می‌کنیم. در یکی دو پست نیاز به بازیکن جدید داریم تا بتوانیم بر اساس تاکتیک‌هایمان ترکیب تیم را مشخص کنیم.

وی در مورد همگروهی تیم ملی جوانان با کویت، نپال و اردن عنوان کرد: مسابقات مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا در نیمه اول مهرماه به میزبانی ایران برگزار می‌شود. 43 تیم در آسیا حضور دارند که به گروه‌های غرب و شرق آسیا تقسیم می‌شوند. این 43 تیم به 10 گروه تقسیم شده است که 7 گروه با حضور 4 تیم و 3 گروه با حضور 5 تیم هستند. اما به غیر از یک گروه که ژاپن و استرالیا در آن حضور دارد سایر گروه‌ها تیم‌ها به صورت متعارف تقسیم شدند.

وی در مورد اینکه از فوتبال پایه تیم‌های همگروه ایران چقدر شناخت دارد، اظهار داشت: فوتبال پایه شرایط خاص خودش را دارد. وضعیت در فوتبال پایه این طور نیست که اگر تیمی در رده بزرگسالان قدرت زیادی دارد در رده پایه هم همانقدر قوی باشد و بر عکس اگر تیمی در رده پایه قوی است در رده بزرگسالان هم قوی باشد. شما دیدید در دوره قبلی مسابقات جوانان میانمار در حد یک مدعی قوی عمل کرد. کویت تیمی است که در مقطعی قهرمان آسیا بود و در رده جوانان قدرت زیادی داشت. آنها باز هم در مسیر پیشرفت قرار گرفتند. اردن و کویت دو تیم عربی هم‌گروه ما هستند. باید تمهیدات لازم را برای دیدار مقابل این تیم‌ها بیندیشیم و با برگزاری بازی دوستانه مقابل تیم‌های عربی با توجه به اینکه آنها استراتژی و سبک خود را نیز دارند بتوانیم به موفقیت برسیم تا نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشیم.

پیروانی در پایان در مورد حضور مهدی حیدری در تمرینات تیم ملی بزرگسالان خاطرنشان کرد: حیدری با هماهنگی‌هایی که از طرف مدیر تیم ملی بزرگسالان صورت گرفت چند روزی برای کسب تجربه در تمرینات تیم ملی بزرگسالان حاضر شد و او به تیم ملی جوانان بازمی‌گردد و کار خود را ادامه خواهد داد.