به گزارش پارس، هویدی ماندی در گفت و گو با ایرنا در باره تیم ملی والیبال ایران افزود: تیم ایران، تیم خوبی است. من مسابقات آنها را دنبال می کنم و شاهد پیشرفت بی نظیر سال گذشته تیم ایران بودم. باعث غرور همه ما است که ایران سطح والیبال خود را در جهان ارتقا بخشیده است.

وی در پاسخ به این سئوال که نتیجه دیدار ایران و لهستان را چه پیش بینی می کنید، گفت: پیش بینی برد و باخت مسابقه ایران و لهستان بسیار مشکل است چون هر دو قدرتمند هستند.

مدیرکل کنفدراسیون والیبال آفریقا تصریح کرد: همه چیز به تیم ایران بستگی دارد. ایران تازه از آمریکا آمده است و تفاوت زمانی و فاصله طولانی این سفر آنها را خسته کرده است. اما به اعتقاد من ایران جنگنده خوبی است.

وی با بیان اینکه بازیکنان ایران قوی هستند، گفت: بدون شک امروز شاهد بازی تماشایی از سوی تیم ایران خواهیم بود. نمی توان بازی را به طور قطع پیش بینی کرد؛ البته من دوست دارم که ایران برنده شود.

هویدی ماندی که مسلمان مصری و با حجاب است، پوشش اسلامی را مانعی برای کار خود نمی داند و تاکید کرد: با این کار تصویری خوبی از زنان مسلمان در جهان ارائه می دهیم. با روش برخورد خود با افراد مختلف سعی می کنم به همه بگویم اسلام دین خوبی است و به زنان عزت بخشیده است.

وی که عضو کمیته توسعه فدراسیون جهانی والیبال نیز است ، حضور در این پست را فرصت خوبی برای رساندن پیام زنان مسلمان به دیگر ادیان دانست و گفت: در ابتدای فعالیتم به دلیل پوشش اسلامی نگاه مناسبی به توانایی هایم وجود نداشت، اما رفته رفته آنان را ثابت کردم. در حال حاضر به چهار زبان رسمی صحبت می کنم. در چندین مسابقه مانند مسابقات قهرمانی گوآلا ناظر مسابقات بوده ام و افتخار کسب این مقام به عنوان تنها عضو مسلمان عرب نصیب من شده است.

ناظر فدراسیون جهانی والیبال در دیدار دو تیم ایران و لهستان در پاسخ به این سئوال که از داوران بین المللی والیبال زن ایران کسی را می شناسد، گفت، تنها سهیلا فراهانی را می شناسم که سطح قضاوت هایش نیز بسیار خوب و عالی است.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 20 و 25 دقیقه امروز (جمعه) به وقت لهستان و 22 و 55 دقیقه به وقت تهران در نخستین مسابقه خود در هفته چهارم لیگ جهانی به مصاف لهستان می رود.