به گزارش پارس به نقل از فارس عبدالصمد ابراهیمی در خصوص مسائلی که برای باشگاه مس به وجود آمده اظهار داشت: مدیرعامل مس کرمان فردی فرهیخته و چهره ای دانشگاهی است که مانند برخی ها بلد نیست با داد و فریاد و جو سازی به دنبال مسایلی باشد که متاسفانه در فوتبال مان روز به روز پررنگ تر می شود.
وی ادامه داد: با وجود همه فشارها و اکاذیبی که علیه مس در این مدت از سوی مدیرعامل نساجی در رسانه های مختلف شاهد آن بودیم باشگاه مس سعی داشت وارد این وادی نشود و حالا که بازی های تیم ما به پایان رسیده دیگر دلیلی برای سکوت نمی بینیم و آنهایی که اتهام زده اند باید در برابر قانون پاسخگو باشند.
وکیل باشگاه مس افزود: فردی بنام ناساری طی معرفی‌نامه ای رسمی با امضای بهروان که سال 91 سازمان لیگ به باشگاهها ارسال کرده به عنوان یک نویسنده و مولف معرفی شده و همین فرد در فصلی که به پایان رسید هم طی نامه ای مشابه با باشگاه مس در ارتباط بوده و طبق اسنادی که روی سایت باشگاه منتشر شده در سه مرحله مبلغ ده میلیون تومان به حساب او واریز شده است. جالب است که باشگاههای متعددی مثل داماش، مس سرچشمه، مس رفسنجان، آهن بافق و یک باشگاه مشهدی به او پول پرداخت کرده اند و هیچ کتابی هم منتشر نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع به بهروان از ناحیه باشگاه مس رفسنجان اطلاع داده می شود بهروان شفاهی و فقط به همان باشگاه می گوید این فرد کلاهبردار است. سوال اینجاست چرا فردی که با نامه رسمی معرفی شده و کلاهبرداری کرده با نامه متعاقب و پیرو نامه اولیه موضوع به باشگاهها اطلاع داده نمی شود؟ اصل در قانون بر برائت است و تا مادامی که کسی رسما صلاحیتش نفی نشده مورد اعتماد است. چرا سازمان لیگ همان زمان که مس رفسنجان اطلاع داد علیه این فرد اقدام قضایی نکرد؟

وکیل باشگاه مس تصریح کرد: چرا در جهت استرداد وجه یک باشگاه دولتی که این پول می تواند حتی حکم اختلاس را برای مدیرش خدای نکرده داشته باشد سازمان لیگ اقدامی نکرد؟ درودگر می گوید با نامه بدون امضا پول داده اید. خیر، نامه اولیه را سازمان لیگ رسما زده و امضا دارد. ما بر اساس نامه سازمان لیگ دیگر نیازی به نامه ناساری نداشتیم که ببینیم امضا دارد یا خیر. ما به نامه سازمان لیگ توجه داشته‌ایم. وقتی عدم اطلاع رسانی درباره اینگونه تخلفات هم جرم است چرا خود سازمان لیگ مرتکب عدم اطلاع رسانی شده است؟
ابراهیمی تصریح کرد: همین فرد در اواخر لیگ به مدیرعامل مس پیامک هایی ارسال کرده که در آن مثلا گفته به اکبر آقا بگویید اگر داور وسط اقدامی نکرد به داور چهارم فشار بیاورید. پیامکی بی معنی که به نظرم یک جوک است. مثلا داور چهارم قرار بوده برای ما پنالتی بگیرد؟ مدیرعامل مس هم ماجرا را به هیات مدیره باشگاه که مرکب از مدیر کل ورزش استان و رییس هیات فوتبال استان است منتقل می کند و هیچ پاسخی هم به پیامک وی نداده است. خیلی راحت با دریافت پرینت پیامک ها می شود متوجه این موضوع شد اما همین آقا بعد سراغ مدیر عامل نساجی می رود و پیامک یک طرفه اش را به وی می فروشد و از آن به عنوان سند تبانی یاد می کنند.
وی ادامه داد: ما همه اسناد را منتشر کرده ایم و در دادسرای کرمان هم از فرد خاطی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرده و پیگیر اتهامات هم در مراجع قضایی هستیم. کسانی که حرف از تبانی می زنند کمی با تعقل بیاندیشند که به قول خودتان در 6 تا 7 مسابقه اتفاقات به نفع مس رخ داده. یعنی نرخ خرید بازیکن و داور در لیگ یک در 7 بازی 10 میلیون تومان است؟ اگر اینگونه است تیم ها چرا هزینه میلیاردی برای یک فصل انجام دهند؟ با 50 میلیون همه بازی ها را برنده شوند. خنده دار نیست که فردی که مثلا حلقه واسطه تبانی بوده برود نزد مدیر یک باشگاه دیگر و بگوید بیا تا برایت از تبانی هایی که واسطه آنها بوده ام حرف بزنم و تو هم پول این اعترافات من را بده و از بد حادثه آن فرد هم اینگونه که میگویند اهل قائمشهر باشد و مدعی تبانی هم مدیرعامل نساجی قائمشهر؟
وی افزود: تبانی که دوستان از آن حرف می زنند مثل همان ماجرایی است که از طرف می پرسند ماجرای خواستگاری تو به کجا کشید؟ پاسخ می دهد 50 درصد از طرف من توافق شده و 50 درصد عروس باقی مانده. تبانی عناصر و ارکان دارد. به فرض محال که ما با همان 10میلیون داور و بازیکن حریف را خریده ایم. کدام داور؟ کدام بازیکن؟ ما پول را داده ایم به آن فرد شمالی و او بدون پرداخت به داور و تیم حریف باعث برد ما شده؟ خنده دار نیست؟

وی تاکید کرد: آقای مسئولی که می گوید رشوه پرداخت شده اصلا معنای حقوقی رشوه را می داند؟ رشوه به چه کسی؟ برای چه مقصودی؟ مضحک نیست یک باشگاه برای تبانی پول را طبق سند رسمی از حساب دولتی باشگاه منتقل کند و در سیستم حسابداری هم ثبت مالی کند؟ یا یک مدیرعامل با تلفن خود با واسطه مثلا تبانی در ارتباط باشد و پیامک رد و بدل کند؟ بنظرم در سریال طنز سه، پنج، دو هم کسی چنین کاری نمی کرد و این می تواند سوژه خوبی برای سریال های بعدی مهران مدیری باشد. یک دو دو تا چهارتای ساده هم جواب این همه ابهام خنده دار را می دهد. طرح همین مسایل باعث می شود تا مردم نسبت به فوتبال بدبین شوند و همه جا از ناپاکی اش حرف بزنند.
وی خاطرنشان کرد: اتفاقات تلخی که روز بازی برگشت پلی آف در کرمان رقم خورد هم نتیجه همین فرافکنی ها و جو سازی هاست. از یکی دو روز قبل از بازی وقتی فلان مسئول می گوید اگر مس صعود کند پرونده اش باز می ماند و اگر ببازد پرونده بسته می شود باید می دیدید در کرمان چه جوی به وجود آمده بود. هواداران سر تمرین و در محل باشگاه می آمدند و می گفتند وقتی نمی خواهند ما صعود کنیم چرا باید بازی برگزار شود؟ این ذهنیت به همه تزریق شده بودکه عده ای کمر همت بسته اند تا مس صعود نکند. نتیجه این جرقه هم می شود آتشی که در ورزشگاه دیدیم. آقایی که مدعی تبانی است دو بازی مستقیم خود با مس و فولاد نوین را می برد تا با هزاران تبانی هم کسی مانع از صعود تیمش نشود. این بهانه ها نخ نما شده اند و ضمن احترام به همه مازندرانی ها و هواداران نساجی باید بگویم فریب برخی حرفها را نخورند و دلایل ناکامی تیمشان را در جاهایی جستجو کنند که به یافتن درد و معالجه آن منجر شود. توجه به این نوع حرفها خود فریبی است و مطمین هستم آنها اسیر این حرفها نمی شوند و واقعیت ها را بهتر از همه می دانند.

وی افزود: اگر قرار بر اثبات تبانی است باید ارکان بعدی و همان 50درصد بعدی هم معرفی شوند تا همگان بدانند کدام داور و بازیکن حریف خریده شده و اگر منظور دوستان از رخ دادن تخلف ،این است که مدیرعامل مس با اطلاع از پیامک فردی شیاد چرا اطلاع رسانی نکرده همه مستندات وجود دارد که او موضوع را به هیات مدیره باشگاه اطلاع داده است. فراموش نکنیم مدیر عامل یک باشگاه عضو خانواده فوتبال محسوب نمی شود و مدیر عامل یک شرکت تجاری است که یکی از رشته های تحت مدیریتش فوتبال است.
ابراهیمی گفت: برای اعاده حیثیت باشگاه مس قدمی عقب نشینی نمی کنیم و آنهایی که تصور می کنند با این حرفها می توانند تیم مردم کرمان را از سطح اول فوتبال دور کنند بدانند سخت در اشتباهند و این بار با صلابت تر و با برنامه تر پا به مسابقات خواهیم گذاشت.