به گزارش پارس به نقل از کاپ ستاره سابق تیم ملی هلند در مصاحبه ای درباره فینال لیگ قهرمانان اروپا و بارسلونا اظهار نظر کرده است.
مارکو فان باستن، اسطوره هلندی، مصاحبه ای با سایت گل انجام داده است. او می گوید: بهترین بازیکنان دنیا به اروپا می روند. به نیمه نهایی های این فصل لیگ قهرمانان و اسامی بزرگ حاضر در آن نگاه کنید. از نظر کیفیت و جذابیت لیگ قهرمانان بهتر از جام جهانی است. اگر بارسلونا می توانست وارد جام جهانی شود، مطمئن باشید که قهرمان می شد. سال هاست که این طور است. مدت هاست که فوتبال در لیگ قهرمانان فوق العاده است و گل های زیادی در آن دیده می شود، تیم ها تهاجمی بازی می کنند، بازی های دیدنی ای را شاهد هستیم. 10 سال پیش با بارسا شروع شد و حالا یک پیشرفت خوب برای فوتبال به حساب می آید.
سال هاست که تیم های باشگاهی سطح بالا از تیم های ملی بهتر هستند: آن تیم میلان، ما بهترین مدافعان ایتالیایی را داشتیم، بهترین مهاجمان هلندی را داشتیم و در خط میانی متعادل بودیم. از تیم ملی هلند خیلی بهتر بودیم، حتی از آلمان که قهرمان 1990 شد هم بهتر بودیم. گاهی یک تیم ملی استثنایی داری، مثل اسپانیا در سال 2010، اما در کل باشگاه ها بهتر هستند.
ارتباط تیم ملی اسپانیا که قهرمان جهان شد و بارسلونا که موفقیت های بسیاری کسب کرد، حضور ژاوی و اینیستا در هر دو تیم بود: ژاوی بازیکنی فوق العاده است. یکی از مهم ترین بازیکنان 15 سال اخیر. او خیلی باهوش و زرنگ است و لحظات عالی بسیاری برای تیمش رقم زده است. در این سال ها ژاوی و اینیستا به تیمشان تعادل خوبی داده اند. آن ها موقعیت ایجاد کردند، فوتبال خوب ارائه دادند، مهم ترین بازیکنان هستند. شبیه هم نیستند، ژاوی بیشتر پاس می دهد و اینیستا بیشتر  دریبل می زند. اما هر دو ایده های فوق العاده ای دارند. این دو هم برای حمله و هم برای دفاع مهم هستند. درواقع مغز تیم هستند. ژاوی 3 بار قهرمان لیگ قهرمانان شده است، 2 بار قهرمان جام ملت های اروپا شده و یک بار هم قهرمان جام جهانی شده است. او یک بازیکن واقعی است. کسی که تمام تمرکزش روی فوتبال است. تلاش زیاد و تمرین فراوان به جای غرور و به همین دلیل است که او برای مدتی طولانی در سطح اول رقابت ها به بهترین شکل حضور داشته است. اگر یک باشگاه بازیکنان سخت کوشی مانند بوسکتس، ژاوی و اینیستا داشته باشد می تواند بین 6 تا 10 سال در سطح بالا رقابت کند و این کاری است که بارسلونا در حال حاضر می کند.
فان باستن مطمئن است که بارسلونا فصل بعد هم در لیگ قهرمانان یکی از مدعیان اصلی است و ابراز امیدواری کرده که بایرن مونیخ هم دیگر مصدومی نداشته باشد، مشکلی که در این فصل باواریایی ها را خیلی آزار داد: واقعا بدشانسی است که بایرن انقدر مصدوم داشت. نه آرین روبن، نه فرانک ریبری و نه داوید آلابا. همیشه یک  بایرن مونیخ قوی جذاب تر است. فصل بعد آن ها دوباره آماده خواهند بود. من حدس می زنم که فصل آینده رقابت بین تیم های حاضر در نیمه نهایی این فصل به اضافه چلسی، آرسنال و منچستریونایتد باشد. خوشحالم که رابین فان پرسی به لیگ قهرمانان بازگشته است.