به گزارش پارس به نقل از فارس  امیر عابدینی پس از جلسه اتحادیه فوتبال با مسئولان سازمان لیگ اظهار داشت: در خصوص عملکرد سازمان لیگ در دو بخش عمده که یکی بحث اسپانسر که شامل صدا و سیما و تبلیغات محیطی بود گزارش‌هایی داده شد. فکر می‌کنم تعامل خوبی به وجود آمد تا مسئولان وزارت کشور نمایندگان مجلس و استانداری‌های شهرهای مختلف از باشگاه‌ها حمایت کنند تا حق پخش تلویزیونی پرداخت شود. ما باید باور کنیم که صدا و سیما حامی ورزش بوده و این قابلیت تعامل بالا وجود دارد که چنین اتفاقی رخ بدهد.

وی در مورد اینکه نزدیک انتخابات مجلس هستیم و بحث انتقال تیم‌های برای کسب رأی بار دیگر مطرح شده، گفت: وقتی در فوتبال پیروزی به دست می‌آید همه شریک می‌شود اما وقتی بحث هزینه می‌شود حتی مورد اتهام هم قرار می‌گیریم و الفاظی برای فوتبال به کار می‌رود که مناسب و خوب نبوده است. به نظر من هم اکنون تیمی در تهران نمانده است. راه‌آهن که حمایت می‌شود که کار خود را ادامه دهد و یک تیم پارسه در لیگ دسته اول است که اجازه نمی‌دهیم به شهرستان برود.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ خاطرنشان کرد: انتقال یک تیم از شهرستان به شهرستان دیگر ایرادی ندارد هم اکنون تیم فولاد نوین اهواز به لیگ برتر آمده و با توجه به حضور فولاد خوزستان نمی‌تواند در لیگ برتر حاضر شود چه اشکالی دارد که این تیم به صنعت نفت آبادان واگذار شود. هم اکنون دیگر مردم بسیار هوشمند هستند و می‌دانند کدام پروژه برای رأی آوردن است که دیگر به آن مسأله رأی نخواهند داد.

عابدینی در خصوص عدم واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی تصریح کرد: بعضی از مدیران ما بلد هستند که تصمیم نگیرند. بالاخره این هم نوعی از تصمیم‌گیری است. اما ما روش خودمان را دنبال می‌کنیم و به جمعیت هواداران دو تیم می‌نگریم. پرسپولیس و استقلال هویت‌سازی کرده‌اند و باید آنها مورد توجه قرار گیرند اما یکسری نمی‌خواستند که تصمیم بگیرند.

وی در مورد اینکه منظورش چه کسانی است،‌ گفت: در سطح وزرای محترم این تصمیم نمی‌خواست گرفته شود، مخصوصاً وزیر ورزش که موافق این مسئله نبود و تمام تلاش خود را کرد که این اتفاق رخ ندهد. ما فکر می‌کردیم استقلالی وجود دارد که متأسفانه این استقلال هم توسط وزرا وتو شد.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ در خصوص بحث اسپانسرینگ گفت: من مسئله‌ای را در جلسه بیان کردم که خواهش می‌کنم آن را به درستی انعکاس دهید نامه‌ای از سرکار خانمی برای عقد قرارداد با مدیران در بخش اقتصادی و مالی برای حمایت زده شده بود که این نامه به دستگاه قضایی برده شد و مورد بررسی قرار گرفت و اتهام وارد شده رد شد. اما پس از آن بانک‌ها حاضر به عقد قرارداد با تیم‌ها نشدند. سؤال من این است که چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد. در فوتبال ما روی یک پیروزی سوار موج می‌شویم و در آن زندگی می‌کنیم اما وقتی بحث هزینه می‌شود کسی حاضر نمی‌شود پا پیش بگذارد.

عابدینی در خصوص اینکه آیا در صورت اجاره دادن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هدایتی پا پیش خواهد گذاشت، گفت: خیر، هدایتی در این صورت پیش نمی‌آید. اصلاً اجاره به چه معنایی؟! شما می‌روید در خانه‌ای می‌نشینید آن وقت فرش و مبلمان خانه را شخص دیگری برای شما انتخاب کند! هر وقت هم که دلش خواست بیاید و سرک بکشد، این تصمیم‌گیری‌ها به خاطر این است که شخصی از کرسی دانشگاه که خیلی هم قابل احترام است به کرسی تصمیم‌گیری آمده درحالیکه تصمیم‌گیری کار هرکسی نیست و باید تمرین کرده باشد.

وی در مورد اینکه استقلال و پرسپولیس تحت نظر چه کسانی است، گفت: 50 سال است که این دو تیم دست خداست و دست هیچکس دیگری نیست چند سال هم هست که تلاش می‌کنند دو تیم را نابود کنند اما نتوانستند همه دنیا به دنبال این هستند که ایران را نابود کنند اما نتوانستند. برخی مدیران هم در صدد نابودی استقلال و پرسپولیس هستندکه به آنها با قاطعیت می‌گویم نمی‌توانند این کار را بکنند. مگر می‌شود در یک فصل 9 مدیر برای یک باشگاه عوض شود؟! این در کجای مدیریت نوشته شده است؟! ما با قدرت از پرسپولیس حمایت می‌کنیم و پشت این تیم ایستاده‌ایم آن هم به پاس حمایت مردم. حالا شاید به نتیجه‌ای هم نرسیم اما مگر وقتی همیشه برای برد تلاش می‌کنیم این اتفاق رخ می‌دهد؟ در هر حال تلاش خود را می‌کنیم و می‌جنگیم.

عابدینی در مورد اینکه حق پخش تلویزیونی به کجا کشیده شد، گفت: من یک جمله‌ای می‌گویم که شاید تعجب کنید اما تشویقی در فوتبال ما در این فصل وجود نداشته است، ما مربیان جوانی از جمله علیرضا منصوریان و یحیی گل‌محمدی را معرفی کردیم که آیا نباید به آنها احترام بگذاریم؟ مربیانی به رخ فوتبال دنیا نشان داده‌ایم در دنیا قراردادهای میلیارد یورویی می‌گیرند و در ایران میلیارد تومانی است. جوان‌گرایی در برخی تیم‌ها رخ داد که آنها موفق بودند اما دائم تنبیه وجود داشت و حتی مورد اتهام هم قرار گرفتیم اما تشویقی وجود نداشت. اتهامها هم به خاطر آدم‌هایی که به جایی وصل هستند و ما نمی‌توانیم با آنها مبارزه کنیم زیرا آنها بی‌کارند و دائم این طرف و آن طرف می‌روند اما باید برای فوتبال که یک هنجار زیباست ارزش قائل بود.