به گزارش پارس به نقل از فارس دیشب و در آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تیم نفت ایران میهمان الاهلی عربستان بود. در این دیدار که از ساعت 22 و 15 دقیقه در ورزشگاه پرنس فیصل شهر جده و در حضور قریب به 30 هزار نفر برگزار شد، تیم نفت با نتیجه دو بر یک نتیجه را واگذار کرد و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه دو بر دو و به اعتبار گل زده در خانه حریف، به مرحله بعد صعود کرد.

پس از این دیدار علیرضا منصوریان در نشست خبری، بر عملکرد در خور توجه بازیکنانش در دور رفت تاکید کرد و آن را به مثابه کلیدی برای گشودن در ورود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان AFC دانست.

این سرمربی 44 ساله همچنین گفت: مهم‌ترین چیز آن است که ما در دیدار رفت، به تیم حریف هیچ فرصت گلی را واگذار نکردیم. ما در آن دیدار سخت‌تر از همیشه کوشیدیم؛ برای خودمان فرصت سازی می‌کردیم و برای حریف اجازه فرصت ندادیم.

او افزود: شیوه بازی‌مان حریف را مجبور کرد که با رویکرد تهاجمی بازی کند و همین امر سبب شد که از خطوط عقبی خود غافل شوند.
منصوریان که این برد را در نخستین سال سرمربی‌گری‌اش در نفت به دست آورد در ارتباط با بازیکنانش و حریف آن‌ها تصریح کرد: می‌خواهم از بازیکنانم تشکر کنم؛ آن‌ها دستاورد بزرگی را بدست آوردند. ما در مقابل تیمی قوی قرار گرفته بودیم؛ تیمی که هیچ بازی‌ای را در مرحله گروهی نباخته بود. اما ما با اهداف بزرگی به عربستان سعودی آمدیم؛ ما می‌خواستیم که به مرحله بعد صعود کنیم. ما برای یک گل زود هنگام برنامه‌ریزی کرده بودیم که به این ترتیب بتوانیم بر تیم حریف اثر روانی بگذاریم و البته دیدید که چه گل مهمی را به ثمر رساندیم و به هدف‌مان رسیدیم.

گفتنی‌ است که به این ترتیب تیم‌های نفت، لخویا، الهلال، و الاهلی از غرب آسیا به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا رسیدند.