به گزارش پارس به نقل از فارس ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا با ادای احترام به شخصیت آنچلوتی، وی را یک مربی بزرگ اما گمشده در فوتبال اسپانیا توصیف کرد.

دل بوسکه درباره اخراج آنچلوتی از رئال مادرید گفت: البته که این تصمیم باشگاه رئال مادرید است و من در جریان جزئیات آن نیستم، علاقه‌ای هم ندارم که ماجرای اخراج خود را از رئال مادرید به این موضوع ربط بدهم و درباره چیزی حرف بزنم که مردم و هواداران رئال مادرید را ناراحت می‌کند. من مختصات خودم را داشته و دارم و زمانی از باشگاه رئال مادرید اخراج شدم که رئال مادرید آن روز بود و با رئال مادرید امروز تفاوت داشت. آنچلوتی هم مختصات خودش را دارد. او یک مربی بزرگ است و برایش آرزوی موفقیت دارم و تنها می‌توانم بگویم که تصمیم فلورنتینو پرس ناعادلانه نبوده و من به او حق می‌دهم، پرس تحت فشار است و نمی‌تواند با مربی که در یک فصل هیچ افتخاری کسب نکرده، تمدید کند.

دل بوسکه درباره بنیتس گفت: رافائل بنیتس یکی از بهترین مربیان دنیا است و همیشه دوست داشته‌ام او در اسپانیا مربیگری کند، جای او ناپولی ایتالیا یا اینترمیلان نیست، فوتبال اسپانیا به بزرگانی چون بنیتس نیاز دارد، چرا این مرد بزرگ باید در فوتبال سایر کشورها از محل انتقال بازیکنان درآمدزایی داشته باشد؟ فوتبال اسپانیا و باشگاه رئال مادرید باید آنقدر این مربی خوشفکر را از لحاظ مالی تامین کند تا دیگر فقط به فوتبال فکر کند و تمرکزش بر دنیای فوتبال باشد.

وی درباره خداحافظی ژاوی نیز گفت: ژاوی بازیکن بزرگی است و نامش همیشه در فوتبال بارسلونا، اسپانیا و جهان باقی می‌ماند، از خداحافظی او ناراحت شدم و امیدوارم در تمامی مراحل زندگی خود مثل همیشه موفق باشد.

دل بوسکه با اشاره به خداحافظی کاسیاس نیز گفت: البته خبری هم درباره تصمیم تازه او برای حضور در فصل آینده منتشر شده اما امیدوارم اراده او برای خداحافظی از مادرید صحت داشته باشد، کاسیاس نباید بیش از این خودش را در معرض قضاوت هوادارانش قرار دهد، وقت آن رسیده که این دروازه‌بان بزرگ میدان را برای جوانان خالی کند.