به گزارش پارس به نقل از ایسنا آناریتا سیدوتی قهرمان پیاده‌روی 10 هزار متر جهان در سال 1997، به دلیل ابتلا به سرطان در سن 45 سالگی در گذشت.

این ورزشکار در سال 1969 متولد شده و در سنین پایین استعداد خود در رشته دوومیدانی را کشف کرد. سیدوتی اولین موفقیت بین‌المللی خود را در 20 سالگی کسب کرد، او در این سن در سال 1990 در مسابقه 3 هزار متر مدال برنز کسب کرد. او در همان سال او توانست مدال طلای 10 هزار متر اروپا را به دست آورد. او اولین زن ایتالیایی بود که در مسابقه‌های پیاده‌روی مدال طلا کسب کرد.

بهترین رکورد این دوومیدانی‌کار در سال 1997 کسب شد، او در این سال در مسابقه‌های قهرمانی جهان توانست با اختلاف کمتر از نیم دقیقه در مسابقه پیاده‌روی 10 هزار متر اول شود. او که تنها یک متر و 50 سانتی‌متر قد داشت به عنوان کوتاه‌ترین قهرمان دوومیدانی‌ تاریخ شناخته شد.

سیدوتی هنوز هم تنها زن ایتالیایی است که در مسابقه‌های جهانی پیاده‌روی قهرمان شده است. او بعد از پایان دوران ورزش حرفه‌ای به عنوان مشاور ورزشی به فعالیت خود ادامه داد.

در سال 2009 او مبتلا به سرطان شد و چندین سال با این بیماری مبارزه کرد.

رییس فدراسیون دوومیدانی ایتالیا درباره مرگ این ورزشکار گفت: امروز برای دوومیدانی ایتالیا روز سختی است. مدال‌هایی که این ورزشکار برده تاریخ ورزش ما را رقم می‌زند. بنابراین ما باید آناریتا را به یاد داشته باشیم. عزم، سرسختی و لبخند این ورزشکار که در قلب‌ها وارد می‌شد را نباید از یاد برد. تصویر زنی که پرچم ایتالیا را با اشتیاق در دست داشت خاطره‌ای است که من را به هیجان می‌آورد.