به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین پولادی مثل دیگر بازیکنان فکر نمی کرد و مدام روی یک جمله تاکید داشت: «ممکن است به ایران نیایم.» چند بازیکن تیم ملی تلاش کردند تا او را از تصمیم خود منصرف کند، تصمیمی که مانع از حضور مهرداد در جام ملت های آسیا می شد. اما تلاش های بازیکنان و همینطور مکاتبه هایی که فدراسیون فوتبال با سازمان نظام وظیفه داشت، زمینه را برای بازگشت پولادی مهیا کرد. مهرداد در حالی به تیم ملی ملحق شد که خودش به اندازه مسولان و دیگر بازیکنان، آنقدرها اشتیاق نداشت. در جام ملت ها همه چیز در مقدماتی برای مهرداد خوب پیش رفت اما در مقابل عراق، آن اتفاق تلخ رخ داد و پولادی اخراج شد. این اخراج برای او تلخ و ناگوار بود. پس از آن جوی درست شد که چرا اصلا به او اجازه دادند به جام ملت ها برود. این اعتراض ها و انتقادها، پولادی را جریح کرد تا روی تصمیم خود مصمم تر شود. 

پس از جام ملت ها از مهرداد پولادی بی خبری محض بود. کادر فنی تیم ملی و در راس آن کروش، اعتقاد داشتند اگر پولادی می خواهد مشکلش حل شود، خودش باید اقدام کند. مهرداد اما دور نشسته بود و هیچ کاری صورت نمی داد. کروش پیش از دو بازی شیلی و سوئد، وقتی آخرین وضعیت او را استعلام کرد متوجه شد نمی تواند در این مسابقه تیم ملی را همراهی کند. در همان روزها مسولان تیم ملی در تماس با پولادی از او خواستند تا تکلیف خودش را روشن کند؛ اینکه می آید یا نه. پولادی در آن تماس ها گفت تکلیفش هنوز روشن نیست. این جمله او بدان معنا بود که تصمیم قطعی برای بازگشت به ایران نگرفته است، این در حالی است که فدراسیونی ها توقع داشتند پولادی بعد از جام ملت ها، مصمم از حضور در یک تیم نظامی حرف بزند. 
بازی شیلی و سوئد هم گذشت و آرام آرام کادر فنی تیم ملی و بازیکنان متوجه شدند پولادی از جمع آنها جدا شده است. مهرداد که قبل از جام ملت ها به خبرورزشی گفته بود پس از پایان فصل قطعا به ایران بازمی گردد، دیگر هیچگاه این جمله را تکرار نکرد. خیلی زود مسولان تیم ملی جدیدترین خبر را شنیدند؛ اینکه مهرداد پولادی زمینه را برای سفر مادرش به امارات و سپس قطر مهیا کرده است. پس از شنیدن این خبر آنها مطمئن شدند او دیگر به ایران بازنمی گردد و تصمیم خود را عملی کرده است. کارلوس کروش هم که متوجه شد پولادی فعلا چنین تصمیمی گرفته، سریعا تلاش های خود را برای پیدا کردن بهترین دفاع چپ ممکن آغاز کرد. مهرداد از نظر فنی کامل ترین مدافع چپ تیم ملی بود و در جام جهانی هم توانست بهترین بازیکن ایران شود. جدایی او از تیم ملی خبر خوبی برای کارلوس کروش نخواهد بود اما سرمربی تیم ملی مجبور است به گزینه های دیگر فکر کند. با تمام این اتفاقات، باید منتظر ماند و دید آیا کادر فنی ایران رسما خبر جدایی پولادی را تائید می کند؟