به گزارش پارس به نقل از کاپ مدافع سابق تراکتورسازی گفت:  از آنجایی که فوتبال برای من فقط جزئی از زندگی ام است و همه زندگی ام نیست، صلاح دانستم یکسال استراحت کنم.

درباره مسائلی که باعث شد یک فصل از فوتبال دور باشد، عنوان کرد: من یک مشکل شخصی داشتم. یک بیماری سخت برای برادرم پیش آمد و از آنجایی که فوتبال برای من فقط جزئی از زندگی ام است و همه زندگی ام نیست، صلاح دانستم یکسال استراحت کنم و بیشتر کنار خانواده ام باشد.

وی درباره اینکه نیم فصل گذشته باشگاه تراکتورسازی به دنبال جذبش بود اما این اتفاق نیفتاد، بیان داشت: واقعیت این است که در میانه فصل دو نفر از مدیران باشگاه تراکتورسازی با من تماس گرفتند. برخی بازیکنان تراکتورسازی نیز به من زنگ زدند و همگی خواهان این بودند که من به این تیم برگردم. آخرین بار دو روز قبل از حضور تونی اولیویرا در تبریز با من تماس گرفتند و گفتند تونی گفته فرشید را جذب کنید.

مدافع سابق تراکتورسازی ادامه داد: در این شرایط من هم ترغیب شده بودم که به تراکتورسازی برگردم اما واقعیت این است که یک مشکل مانع این انتقال شد. من در تمام سال های فوتبالم قهرمانی های زیادی به دست آوردم و کارنامه ام مشخص است اما شاید باورتان نشود همین حالا حدود یک میلیارد تومان از باشگاه هایی که در آنها حضور داشتم، طلبکارم. وقتی از مسئولان تراکتورسازی پرسیدم مطالباتم چه می شود، آنها گفتند پولی به باشگاه آمده اما می خواهیم آن را به تونی بدهیم و پول تو را بعدا می دهیم. من هم گفتم با این شرایط ترجیح می دهم استراحت کنم. چون آدمی هستم که نمی توانم زندگی ام را خراب شده ببینم و دائما اعصابم سر این مسائل خرد باشد.

طالبی همچنین گفت: هواداران تراکتورسازی همواره به من لطف داشته اند و دست تک تک شان را می بوسم اما من باید زندگی شخصی ام را هم درنظر بگیرم. 

وی با اشاره به اتفاقی که دوسال پیش برای مهدی کریمیان در تبریز رخ داد، بیان داشت: به همان خدایی که می پرستیم، من هرگز از کریمیان نپرسیدم آن شب که تصادف کرد، چه اتفاقی رخ داد. وقتی چنین اتفاقاتی رخ می دهد، مردم هم به آن دامن می زنند، در صورتی که این شرایط ممکن است برای هر فوتبالیستی پیش آید. مهدی دوست گلم است و خوشحالم که خداوند عمری دوباره به او داد. الان هم امیدوارم هرچه زودتر مشکلی که برای سربازی اش پیش آمده حل شود و به فوتبال برگردد.